بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشه

پیست دایره‌ای شکل پورشه که به مرکز فنی و آزمایش مدل‌های این شرکت تبدیل شده، پس از انجام تعمیرات به زودی بازگشایی می‌شود.

بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیست دایره‌ای شکل ناردو در منطقه‌ای سرسبز در شهر ناردو ایتالیا و در نزدیکی دریای یونان واقع شده است، این پیست به دلیل مسیر کاملا دایره‌ای شکل خود یکی از خاص‌ترین پیست‌های موجود محسوب می‌شود که البته محلی برای رقابت خودرو‌های مسابقه‌ای نیست. این پیست در سال ۱۹۷۵ توسط شرکت فیات تولید شد و در سال ۲۰۱۲ به مالکیت برند پورشه درآمد، از آن تاریخ نام این مکان به مرکز فنی ناردو (Nardò Technical Center) تغییر پیدا کرد.

این پیست دایره‌ای شکل ۷.۸ مایل (۱۲.۶ کیلومتر) طول و ۵۲ فوت (۱۶ متر) عرض دارد، طراحی جالب این پیست علی‌رغم فرم دایره‌ای شکل، به دلیل شعاع طولانی و شیب ملایم زمین پیست موجب می‌شود تا خودرو‌ها یا موتور‌های مسابقه‌ای حتی در سرعت ۱۴۹ مایل در ساعت (۲۴۰ کیلومتر بر ساعت) نیازی به رانندگی زاویه‌دار نداشته باشند و همچون پیست‌‎های عادی یک مسیر صاف را طی می‌کنند. البته ابرخودرو‌ها به دلیل سرعت سرسام‌آور نیاز دارند تا با حفظ زاویه چرخ از این پیست گذر کنند، به طور مثال ابرخودرو کوئنیگزگ سی‌سی‌آر که توانست رکورد سرعت این پیست را در سال ۲۰۰۵ بشکند، باچرخ‌های زاویه دار ۳۰ درجه مسیر این پیست را طی کرد. درهنگام عبور از مسیر دایره‌ای شکل در شیبی ملایم، نیروی داون‌فورس خودرو‌ها بالا رفته و به همین جهت، وزن خودرو در هنگام طی کردن این مسیر نسبت به پیست عادی، افزایش پیدا می‌کند.

بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشه

این پیست دارای چهار خط است که برای خوردو‌ها و موتور‌ها طراحی شده، یک خط اختصاصی نیز برای کامیون‌ها در نظر گرفته شده است. با توجه به حالت دایره‌ای شکل این پیست، نهایت سرعت مطمئنه در خط اول ۱۰۰ کیلومتر، خط دوم ۱۴۰ کیلومتر، خط سوم ۱۹۰ کیلومتر و خط چهارم ۲۴۰ کیلومتر است، با این وجود لوریس بیکوچی راننده مطرح خودرو‌های مسابقه‌ای توانست با خودرو کوئنیگزگ سی‌سی‌آر سرعت ۳۸۸ کیلومتر بر ساعت را در این پیست ثبت کند که با زاویه چرخ‌های ۳۰ درجه کاری با ریسک بسیار بالا به‌شمار می‌آید.

بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشه

بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشه

بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشه

بازگشایی مجدد پیست دایره‌ای شکل پورشه

مرکز فنی ناردو پورشه در اواخر سال میلادی گذشته به دلیل یک‌سری تعمیرات بسته شد، حالا شرکت پورشه اعلام کرده که این پیست به زودی مجددا باز خواهد شد. پروژه بازسازی هفت ماهه این پیست بیش از ۳۵ میلیون یورو هزینه داشت، اما با بهبود مراکز فنی، پیست اصلی و پیست‌های جانبی، این مرکز برای آزمایش‌های آینده پورشه آماده است. در کنار پیست اصلی، مسیر‌های پر پیچ‌و‌خم و ناهموار متعددی برای آزمایش خودرو‌های پورشه در این مرکز تعبیه شده که به خصوص برای آزمایش سیستم تعلیق، سیستم‌های هشدار و ایمنی کاربرد دارند.


بیشتر بخوانید:طرح مفهومی NXT، آینده حمل و نقل شهری را تجسم می‌کند 


انتهای پیام/

پیست دایره‌ای شکل پورشه

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار