رییس اداره آموزش فنی وحرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۴۰۰ هنرستان در استان کرمان وجود دارد که مسیری برای توسعه کارآفرینی وتنظیم هرم شغلی کشور است.

وجود ۴۰۰ هنرستان فنی حرفه‌ای در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اشرفیان رییس اداره آموزش فنی وحرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان  با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد هنرستان‌ها تنظیم هرم شغلی کشور است، گفت: مهارت‌های لازم برای توسعه کارآفرینی واشتغال در هنرستان‌ها آموزش داده می‌شود که در این راستا بالغ بر ۴۰ هزار نفردانش آموز در ۴۰۰ هنرستان فنی وحرفه‌ای در حال تحصیل هستند.

وی افزود: تشکیل فعالیت دانش بیان یکی از کار‌های مهمی بود که پارسال انجام شد و ۹۲ پروژه توسط دانش آموزان فنی حرفه‌ای اعم از سوخت موشک و... تا دستگاه‌هایی که تهیه آن در کشور غیرممکن است، ارائه ومورد توجه قرار گرفت.

رییس اداره آموزش فنی وحرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه هنرستان‌ها کار‌های مهم علمی را انجام می‌دهند که دانشگاه‌ها از آن ناتوانند تصریح کرد: از زمانی که کارآفرینی انجام شده در مسابقات بین المللی رتبه‌های زیادی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از دانش آموزان تحصیل کرده دررشته‌های نظری فاقد مهارت هستند، افزود: توسعه کار آفرینی از الویت‌های فرهنگ کار است که خانواده‌ها باید برای آشنایی بیشتر با رشته‌های فنی حرفه‌ای این رشته‌ها را از نزدیک ببینند وبا آن‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/س



ضرورت توسعه کارآفرینی و تنظیم هرم شغلی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار