تنبلی جوانترها سد اجرای طرح استاد شاگردی

مدیرکل فنی وحرفه ای استان کرمان گفت: با توجه به راحت طلبی نوجوانان وجوانان طرح استاد شاگردی با استقبال کمتری روبرو است

تنبلی جوانترها سد اجرای طرح استاد شاگردیبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت:این طرح در استان در حال انجام است، ولی متاسفانه خانواده‌ها بچه هارا راحت طلب بار آورده اند وآنها نیز کمتر به سراغ این طرح می آیند.

وی افزود: مردم باید فرزندان خود را از سنین کودکی بدنبال فراگیری مهارت بفرستند زیرا جایگاه آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال و رسیدن به اشتغال پایدار یک جایگاه مهم و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: بهتر است خانواده‌ها به مهارت آموزی فرزندان خود از سنین پائین و حتی در اوقات فراغت اهتمام ویژه داشته باشند.

جهانگیری تصریح کرد: باتوجه به وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی لزوم مهارت آموزی بیش از پیش احساس می‌شود.
وی تاکید کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان دارای چهار مرکز فعال در سطح شهر کرمان و ۲۴ مرکز در شهرستان‌ها با تنوع حرفه شغل‌های مختلف به صورت کاملا رایگان است.
جهانگیری تصریح کرد:متاسفانه خانواده‌ها به بچه‌ها ظلم می‌کنند فقط  آنها را به دانشگاه می‌فرستند تا مدرک گرفته تادنبال مهارت نروند و وقتی که به سن اشتغال می‌رسند با مشکل مواجه می شوند.

وی افزود:در صورتی که جامعه با فقر مهارتی مواجه است بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و صنایع نیازمند افرادماهر هستند، ولی جوانان ما استقبال نمی‌کنند و بیشتر افاغنه و اتباع خارجه کار مهارتی را در استان انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ح

نظام استاد شاگردی با تنبلی جوانترها روبرو است

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، استاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار