معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از هویت دار شدن دام‌های استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هویت گذاری دام‌های استان، گفت : در این طرح قرار است همه ۳.۲ میلیون راس جمعیت دامی استان پلاک گذاری شوند.

وی گفت : تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار راس از دام‌های سبک استان با اولویت عشایر و شهرستان‌های مرزی به این شیوه پلاک گذاری شده اند که پیش بینی می‌شود این آمار تا پایان امسال به بالای یک میلیون راس برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: اجرای طرح هویت گذاری دام با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه برای جلوگیری از قاچاق دام اهمیت دارد که در این راستا همه دام‌های سبک استان با کد‌های ۱۵ رقمی بارکددار پلاک کوبی خواهند شد.

خانی گفت: تلاش می‌کنیم تا در زمان کوتاهی همه دام‌های استان پلاک کوبی و هویت دار شوند.

وی سپس از طرح هویت گذاری دام به عنوان یکی از طرح‌های مهم در دست اجرا در کشور و استان یاد کرد و افزود: این طرح یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل، رصد و پایش دام است که به راحتی قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: این نوع پلاک گذاری بگونه‌ای طراحی شده که با حذف یک دام پلاک آن دام به صورت سیستمی و خودکار خاموش خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هویت دار کردن دام‌ها از سوی مرکز اصلاح نژاد دام کرج انجام می‌شود، گفت: این کد گذاری‌های ۱۵ رقمی با اولویت استان‌های مرزی برای جلوگیری از قاچاق دام در دست انجام است .

 

 

انتهای پیام/د

همه ۳.۲ میلیون راس جمعیت دامی پلاک گذاری می شوند

 

برچسب ها: دامپزشکی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.