شاهرخ یارویسی گفت: تنها در یک مورد شیوع بیماری نیوکاسل در یک مرکز مرغداری در سنقرو کلیایی داشتیم و خوشبختانه مورد حاد دیگری تاکنون در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تنها در یک مورد شیوع بیماری نیوکاسل در یک مرکز مرغداری در سنقرو کلیایی داشتیم و بنا بر دستورالعمل ابلاغی مشخص، نسبت به معدوم‌سازی این مرکز اقدام شده است و خوشبختانه مورد حاد دیگری تاکنون در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به این نکته که این بیماری یک بیماری ویروسی و بومی کشور و منطقه است، از طرفی با توجه به این نکته درمان آن تابع شرایط خاصی بوده، در برخورد با مراکز دامداری که آلوده به این ویروس می‌شوند دستورالعمل‌های مشخصی وجود دارد.

یارویسی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر تقلبی بودن برخی واکسن موجود در بازار، یادآور شد: تهیه دارو و واکسن‌ها تحت تاثیر تحریم‌های داروی نسبت به قبل با مشکل مواجه شده است، اما این مطلب هیچ ربطی به تقلبی بودن یک دارو و یا واکسن ندارد و تنها مراجع معتبر می‌توانند با ادله کافی اعلام کنند یک واکسن یا داروی خاص در بازار تقلبی بوده و از خاصیت لازم برخوردار نیست.



انتهای  پیام/ز

 

معدوم‌سازی  کانون بیماری نیوکاسل در سنقرو کلیایی

برچسب ها: دامپزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.