عادل عبدالمهدی تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا علیه برخی از شخصیت‌های عراقی و راه‌های مقابله با پیامدهای آن را در دیدار با احمد عبدالله الجبوری بررسی کرد.

گفتگوی نخست وزیر و رئیس فراکسیون ملی عراق درباره تحریم‌های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور در دیدار با احمد عبدالله الجبوری، رئیس فراکسیون ملی پارلمان عراق درباره تصمیم آمریکا برای تحریم شخصیت‌های عراقی گفت‌وگو کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر فراکسیون ملی آمده است: دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی و جلوگیری از پیامد‌های تصمیم خزانه داری آمریکا علیه عراق گفتگو کردند؛ چرا که این تحریم‌ها تضعیف کننده حاکمیت این کشور در تصمیم‌های قانونی و حمایت قانون اساسی از دو نهاد مقننه و مجریه است.

خزانه داری آمریکا ۱۸ ژوئن از تحریم چهار شخصیت عراقی خبر داد. به گفته این وزارتخانه، ریان الکلدانی و وعد قدو، دو فرمانده حشد شعبی، نوفل العاکوب، استاندار سابق نینوا و احمد الجبوری، استاندار سابق صلاح الدین در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

آمریکا پیش از این جنبش النجباء عراق و دبیرکل آن را که زیرمجموعه نیرو‌های حشد شعبی است در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار