مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۶ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان بروجردی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عزت اله نباتی، با اشاره به فصل برداشت و خرید تضمینی گندم در شهرستان بروجرد اظهار داشت: وقوع سیلاب فروردین‌ماه و همچنین کاهش بارندگی در ماه‌های اردیبهشت و خردادماه سبب شده که میزان تولید گندم در شهرستان بروجرد کاهش یابد.

وی افزود: امسال هر کیلو گندم هزار و ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، اما خرید تضمینی گندم حدود ۳۰ درصد در بروجرد کاهش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون شش هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری‌شده و هزینه حمل بار نیز به ازای هر تن ۱۵ هزار تومان به کشاورز پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: حضور دلالان برای خرید گندم از کشاورزان از یک‌سو و کاهش تولید گندم به دلیل سیلاب از سوی دیگر سبب شده تا خرید تضمینی گندم کاهش یابد؛ سال گذشته ۴۲ هزار تن گندم در بروجرد تولید شد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار تن گندم تولید و ۳۲ هزار تن از گندم تولیدی به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

نباتی با اشاره به پرداخت بهای گندم به کشاورزان گفت: کشاورزان بعد از تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی، در سامانه ثبت‌نام و هزینه آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

۶۰۰۰ تن گندم از کشاورزان بروجردی خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار