مسئول شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: با توجه به شروع برداشت غلات از مزارع شهرستان شورای زکات در ۱۶۵ روستا جمع آوری زکات کشاورزان را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مسئول شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: با توجه به شروع برداشت غلات از مزارع شهرستان شورای زکات در ۱۶۵ روستا جمع آوری زکات کشاورزان را به عهده دارند.

حجت الاسلام حسن سعیدی اظهار داشت: در همین راستا ۴۵ روحانی مبلغ به روستا‌های شهرستان بروجرد اعزام شده است که این روحانیون اعزامی به صورت فصلی در سطح روستا‌ها بمنظور ترویج مباحث دینی و نحوه محاسبه زکات فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شورای زکات روستا ها، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه برای جمع آوری غلات بین کشاورزان توزیع کرده است.

مسئول شورای زکات بروجرد به اجرای طرح شجره طیبه و جمع آوری زکات مستحب از باغات این شهرستان خبر داد و بیان کرد: طرح شجره طیبه یک نوع زکات مستحبی است که کشاورزان ثمره این درخت را به محرومین اختصاص می‌دهند که در این بخش تا کنون ۳۰۰ درخت مثمر پلاک کوبی شده است.

وی با اشاره به مشارکت کشاورزان بروجرد در پرداخت زکات اضافه کرد: سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال زکات به صورت نقد و کالاجمع آوری شد که از مبلغ جمع آوری شده زکات ۱۱۴ هزار کیلوگرم گندم زکات واجب به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از کشاورزان مشمول جمع آوری و مابقی آن زکات مستحبی شامل زکات فطره و کفارات بوده است.

مسئول شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد ادامه داد: ۹۰ روستای شهرستان مشمول پرداخت زکات هستند.

انتهای پیام/ب

۱۶۵ شورای زکات در بروجرد فعالیت می‌کند

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.