استاندار خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های بهزیستی باید روی حوزه پیشگیری متمرکز شود.

فعالیت‌های بهزیستی روی حوزه پیشگیری متمرکز شود/لزوم تلاش همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از مدیران بهزیستی استان که به مناسبت هفته بهزیستی در محل دفتر استاندار انجام گرفت، گفت: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استاندارد‌های مهندسی در ساخت جاده‌ها و خودروها، باعث بروز سالانه ۳۰ هزار تصادف می‌شود و در نتیجه بروز معلولیت برای برخی از افراد، سازمان بهزیستی باید به آن‌ها خدمات ارائه کند.

او تصریح کرد: آثار افزایش نرخ بیکاری، کاهش رفاه اجتماعی و عدم ارائه آموزش‌های درست در دوران کودکی و نوجوانی، در حوزه بهزیستی نمود پیدا می‌کند. طبیعی است زمانی که زوجین قبل از ازدواج آموزش‌های لازم را فرا نگرفته باشند، آمار طلاق افزایش می‌یابد.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند متولی خدمت رسانی به معلولیت‌های اجتماعی و جسمی باشد و دیگر دستگاه‌ها هم باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح نجات به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان افزود: این طرح مشارکت همه دستگاه‌ها را به کار گرفته و تا به امروز تجربه موفقی بوده است؛ با ارزیابی نقاط قوت و ضعف این طرح می‌توان زمینه اجرای آن را در خراسان رضوی فراهم کرد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی روی حوزه پیشگیری متمرکز شود، تصریح کرد: بسیاری از خیران آمادگی دارند که در فرآیند خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی مشارکت داشته باشند و برای این منظور باید بستر‌های لازم فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصادی در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ظرفیتی ارزشمند است که می‌توان از آن در راستای خدمت رسانی به جامعه معلولان استفاده کرد؛ معین‌ها به عنوان یک نهاد‌های غیردولتی می‌توانند بخشی از مسئولیت‌های بهزیستی را برعهده بگیرند.

انتهای پیام//ج.ر
 

بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند متولی خدمت رسانی به معلولیت‌ها باشد

برچسب ها: استانداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار