استاندار خراسان رضوی گفت: امروز نیازمند هویت سازی هستیم و هنرمندان می توانند در هر منطقه دلبستگی و عشق سرزمینی مردم را نسبت به محل اقامتشان بیشتر کنند.

هنرمندان و مفاخر، دلبستگی وعشق سرزمینی مردم را بیشتر کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست با اصحاب شعر و ادب و مفاخر استان گفت: اخیرا در بازدیدی که از طوس داشتیم ۳۶۰ هکتار از مجموعه طوس را به شهرداری واگذار کردیم که مسئولیت بازسازی و نوسازی آن را بر عهده خواهد داشت که می‌تواند منجر به شناخت بیشتر فردوسی شود.

او تصریح کرد: اگر مرکزی مثل خراسان شناسی در خراسان رضوی وجود داشته یا اگر وجود دارد فعال باشد باعث می‌شود دلبستگی و فخر فروشی‌ها نسبت به سرزمین در مردم بیشتر به وجود آید.

استاندار خراسان رضوی گفت: تعجب می‌کنم چرا انجمن مفاخر استان کمتر فعال است، آمادگی دارم در اولین جلسه انجمن حضور پیدا کنم و در آنجا هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.

رزم حسینی افزود: از جایی که به اخلاق عمومی مردم در عرصه‌های مختلف بویژه در فضای مجازی دائما ضربه وارد می‌شود روز به روز به وجود پررنگ نخبگان و مفاخر نیاز بیشتری پیدا می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه امروز نیازمند هویت سازی هستیم، ادامه داد: در عین حال اگر کار اقتصادی هم می‌خواهیم انجام بدهیم به حس دلبستگی و عشق سرزمینی نیاز داریم به همین منظور مفاخر و هنرمندان می‌توانند در هر منطقه دلبستگی مردم را نسبت به محل اقامتشان بیشتر کنند، چون وقتی همه امکانات هست، اما خلاء همبستگی و انسجام حکومتی احساس می شود، تاثیرگذار نیست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که باید زمینه انتقاد را فراهم کنیم، گفت: چرا باید از طنز‌های انتقادی منصفانه بترسیم این در حالی است که برای اشراف به ضعف‌ها باید از ظرفیت این نقد‌ها بهره برد.

رزم حسینی افزود: ما معتقدیم اداره استان باید در همه حوزه‌ها بویژه در حوزه فرهنگ به صورت خردمندانه صورت بگیرد لذا در همین راستا نقش دانشگاه را در این حوزه پررنگ‌تر کرده ایم.

او تصریح کرد: مرکز خراسان شناسی را جدی را بگیرید این مرکز زیرخاکی‌های فرهنگی را رو خواهد کرد آن هم شخصیت‌هایی که بسیار می‌توانند باعث همبستگی شوند.
 
انتهای پیام//ع.م
 

لازمه کار اقتصادی حس دلبستگی و عشق سرزمینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.