ساخت عضلات مصنوعی، جهشی بزرگ در علم رباتیک و پزشکی +تصاویر

دانشمندان موفق به ساخت عضلات مصنوعی از جنس فیبر شدند که بسیار سریع‌تر، سبک‌تر و قوی‌تر از مدل‌های پیشین خود است.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر تلاش‌ها برای اضافه کردن عضله به ربات‌ها منجر به سنگین شدن یا کند شدن یا هر دوی این مسائل می‌شود. احتمالا دانشمندان یک راه‌حل جدید برای این کار پیدا کرده‌اند که هم سبک و هم سریع است.

عضلات مصنوعی از جنس فیبر در علم رباتیک

آن‌ها الیاف فیبری را تولید کرده‌اند که می‌تواند به عنوان عضله مصنوعی برای ربات‌ها استفاده شود. این عضلات مصنوعی مشکلات ماهیچه‌های ساخته شده پیشین را ندارند و بسیار سبک و پویا هستند. دانشمندان برای ساخت این عضلات دو پلیمر مختلف با نقطه حراراتی بسیار متفاوت (الاستومر کوپلیمر سیکل و پلی اتیلن ترموپلاستیک) را با یکدیگر پیوند دادند. این دو ماده حتی به تغییراتی دمایی جزئی در گرما نیز واکنش سریع نشان می‌دهند. این دو فیبر به قدری قوی هستند که تنها یکی از آن‌ها می‌تواند تا ۶۵۰ برابر وزن خود را به بالا بکشد.

این فیبر‌ها می‌توانند از چند میکرومتر تا چند میلی‌متر ضخامت داشته باشند و طول آن‌ها حتی به صد‌ها متر برسد. شما می‌توانید عناصر دیگری را نیز به آن‌ها اضافه کنید. عناصری مثل نانوسیم (همانطور که محققان آن را برای اندازه گیری تنش به فیبر اضافه کردند)، الکترود یا فیبر نوری را می‌توان با روش‌های آزمایشگاهی به این فیبر‌ها اضافه کرد. یک اندام رباتیک برای فعال‌سازی فیبر‌ها نیازی به یک منبع خارجی قدرتمند گرما ندارد؛ در واقع اگر این فیبر‌ها را به یکدیگر بپیچانید می‌توانند کنترل دقیق و خودکار ارائه دهند.

ساخت عضلات مصنوعی، جهشی بزرگ در علم رباتیک و پزشکی +تصاویر


بیشتر بخوانید: تولید و تشخیص تصاویر تقلبی دستاورد جدید هوش مصنوعی +فیلم


استفاده از عضلات مصنوعی در علم پزشکی

در حالی که این فناوری هنوز در حد یک تجربه آزمایشگاهی است، پتانسیل زیادی در آن وجود دارد. ربات‌های کوچک پزشکی می‌توانند روی بدن شما از داخل کار کنند، در حالی که ربات‌های بزرگتر نیز می‌توانند به کمک این علم بیایند. از این فناوری می‌توان برای ساخت اندام مصنوعی استفاده کرد. با استفاده از این ماهیچه مصنوعی در عضو پروتز شده نه تنها می‌توان آن را طبیعی‌تر کرد، بلکه زمان پاسخ دهی آن نیز بیشتر می‌شود. در واقع می‌توان از این عضلات جدید به جای ماشین‌‎هایی که پیشتر در این بخش وجود داشتند، استفاده کرد.

انتهای پیام/

استفاده از عضلات مصنوعی به علم رباتیک و پزشکی کمک می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۸
بزودی عین پرنده ها بال میزنیم و پرواز میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اگر بتوانیم از این عضلات مصنوعی بجای سیلندر و پیستون اتومبیل استفاده کنیم انقلابی در اتومبیل سازی ایجاد می شود.
آخرین اخبار