مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از افزایش مصرف برق در این استان خبر داد.

ایلام وارد ناحیه زرد شدشیرخانی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام ، در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  گفت : افزایش مصرف برق در استان موجب شده است تا استان ایلام که تاکنون از لحاظ مصرف برق در ناحیه سبز قرار داشت و جز استان‌های با مصرف بهینه بود، وارد ناحیه زرد شود.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش ۵ درصدی میزان مصرف برق در استان قطعی برق دور از انتظار نخواهد بود از شهروندان خواست: جهت جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی در مصرف برق صرفه جویی کنند.

شیرخانی مدیریت مصرف برق خانگی را مهمترین عامل جلوگیری از قطعی برق دانست و گفت: ۸۰ درصد برق مصرفی در استان ایلام در بخش خانگی مصرف می‌شود که می‌طلبد خانواده با صرفه جوی در مصرف برق شرکت توزیع برق را یاری کنند.

وی ادامه داد: سیستم‌های گرمایشی منازل شامل کولر‌های گازی، آبی و ... بیشترین میزان مصرف برق را با ۶۰ درصد از آن خود کردند که با استفاده از سیستم‌های سرمایشی استاندارد می‌توان مصرف برق منازل را کنترل کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به قیمت تمام شده برق برای وزارت نیرو نیز اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده برق سه برابر قیمتی است که مشترکان به ازای مصرف به این شرکت پرداخت می‌کنند.

گفتنی است در استان ایلام ۲۰۰ هزار مشترک خانگی و اداری وجود دارد.

 

انتهای پیام/با

افزایش مصرف برق در ایلام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.