مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: با افزایش دما و استفاده بی رویه از دستگاه های خنک کننده هوا، مصرف برق در استان به مرز هشدار(محدوده زرد) رسیده است.

وضعیت هشدار مصرف برق در ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; هادی شیرخانی افزایش مصرف را ناشی از اضافه شدن مشترکان جدید به شبکه توزیع برق استان و استفاده مشترکان از وسایل پرمصرف سرمایشی در این ایام عنوان کرد.

وی، اوج بار مصرف برق سال جاری را در ماه های تیر و مرداد و بین ساعت های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ عنوان کرد و افزود: مشترکان در ساعت اوج بار با خودداری استفاده از وسایل پرمصرف و غیرضرور ضمن کمک به اقتصاد خانواده خود پیک مصرف را نیز کاهش و شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار امکان‌پذیر کنند.

شیرخانی اضافه کرد: تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لامپ‌های LED، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف از قبیل جاروبرقی، اتو و ماشین لباسشویی در ساعات اوج بار مصرف، ستفاده از سیستم‌های هوشمند روشنایی در راهروهای آپارتمان‌ها و سرویس وسایل سرمایشی پیش از شروع به‌کار آنها در فصل گرما می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار تأثیرگذار باشد.

شیرخانی گفت: مشترکان با استفاده نکردن همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های یاد شده و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: ساعات کار ادارات استان بر اساس شرایط پیک بار تغییر کرده و این مهم می‌تواند نقش به سزایی در کاهش پیک استان داشته باشد.

انتهای پیام/اس

مصرف برق در ایلام در وضعیت قرمز

برچسب ها: شرکت برق ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.