یکه زارع گفت: درحال حاضر بدون اتکا به پژو خودمان در ایران خط تولید پژو را در دست گرفته ایم. خوشبختانه کارهای خوبی انجام گرفته است؛ این در شرایطی است که در شهریور امسال شاهد یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم بود.
وی تصریح کرد: محصولی که تولید میکنیم متعلق به ایران و بر اساس پلت فرم داخلی است. این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یکجانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکای به این مجموعه بر روی تولید آن متمرکز شده ایم.
مدیر عامل شرکت ایران خودرو درباره قیمت و هزینه تولید خودرو بیان کرد: در مجموع حدود ۶۰ میلیون یورو برای تولید خودرو سرمایه گذاری صورت گرفته است.
در ادامه مازیار بیگلو، رئیس انجمن قطعه سازان ایران ظهار کرد: نوع پلیمبری این پروژه خاص بود و سالها بود که هم افزایی این چنینی نداشتیم. زمان اجرای این پروژه بسیار مهم بود و در سختترین و کوتاهترین زمان قطعه سازان وارد عمل شدند.
بیگلو تصریح کرد: برای اولین بار است که هیچ شریک خارجی در سالن ننشسته است . فریادهای ما مبنی بر اینکه میتوانیم خودمان طراحی کنیم و نیازی به شریک خارجی نداریم، اکنون به ثمر نشسته است.
به گفته وی، نتیجه تحریم ها خودکفایی بود و توانستیم ماشین تمام ایرانی بسازیم.
وی افزود: آنقدر که تحریم های داخلی برای ما مشکل به وجود آورد، تحریم خارجی بر ما اثرگذار نبود.
بیگلو درباره صنعت قطعه سازی گفت: هنوز صنعت فولاد نمیتواند جواب ما را بدهد. قطعه سازی با ۶۰ صنعت در ارتباط است و ما برای پیشرفت، به کمک این ۶۰ صنعت احتیاج داریم. تاسف دارد مملکتی که صنایع پتروشیمی پیشرفته دارد؛ هنوز نمیتواند ساده ترین قطعات را تولید کند.
انتهای پیام/