رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: فاضلاب شهری سازه های گلی یزد را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با توجه به وضعیت نامناسب فاضلاب در بافت تاریخی شهر یزد، موضوع طرح دفع فاضلاب شهری با حضور جمعی از مسئولین شرکت آب و فاضلاب و کارشناسان مربوطه، در کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفید رییس شورای شهر یزد گفت: هیچ کس خود را مسئول اجرای طرح فاضلاب نمی‌داند و مسئولان دستگاه‌های مختلف قبول دار نیستند؛ اگر متولی هر بخش مشخص شود کار‌ها بهتر پیش می‌رود و تا زمانی که متولی آن مشخص نیست نمی‌توان برای اجرای طرح تصمیم گرفت.

عباسی رئیس کمیسیون عمران هم با گلایه از وضعیت بهداشت و سلامت بافت تاریخی بخاطر رهاشدن فاضلاب در قنات‌ها گفت: به دلیل وجود هتل‌های مختلفی که در بافت وجود دارد فاضلاب‌ها بیشتر شده و علاوه بر خطر سلامتی که مردم این منطقه را تهدید می‌کند؛ سازه‌های گلی را با تهدید مواجه خواهد کرد.

آزادی عضو دیگر کمیسیون عمران هم گفت: با توجه به دیوار‌های بلند و عرض کوچک کوچه‌های بافت، هر طرحی در بافت قابل اجرا نیست و مشکل بافت در حال حاضر قنات‌ها است که به حال خود رها شده و متولی آن هم معلوم نیست و فاضلاب‌ها رها می‌شود.

در نهایت مقرر گردید مشاور یک طرح خدماتی برای تهیه طرح فاضلاب شهری بافت، با برآورد قیمت و زمان بندی شامل شناسنامه قنات و برداشت‌های کاربری در محدوده ثبت تاریخی ظرف مدت یک هفته تهیه و به کمیسیون عمران ارائه کند.

انتهای پیام/ غ

فاضلاب شهری خطری برای بافت تاریخی یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار