مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهریز گفت: ۴۰ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال اعتبار به آبفا روستایی شهرستان مهریز درسال ۹۷ اختصاص یافته است.

هادی نصیری، مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در سال ۹۷، ۴۰ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال اعتبار به آبفا روستایی شهرستان مهریز اختصاص یافته است.

نصیری افزود: اعتبارات اختصاص یافته در راستای اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، ساخت مخازن آب، حفر چا‌های جدید ودیگر عملیات آبرسانی مورد استفاده قرار گرفته است

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری جهت رفع مشکل کمبود آب شرب و بهداشت در مجتمع ارنان حفر یک حلقه چاه عمیق در دستور کار قرار گرفته است که تا یک ماه آینده کار تجهیز و آب رسانی به این منطقه پایان می‌یابد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهریز در خصوص مشکل افت فشار آب مشترکین مجتمع بهادران خاطر نشان کرد: از اواخر سال گذشته با همکاری بخشدار، شورا‌ها و دهیاران این دهستان اصلاح و بازسازی ۶ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده داخل روستا آغاز شده و هم اکنون مراحل پایانی این پروژه در دست اقدام است.

نصیری افزود: تاکنون در حدود ۵ کیلومتر از ۱۰ کیلومتر خط انتقال مخزن جدید انجام شده که با اتصال این خط به شبکه آب روستا‌ها مشکل افت فشار نیز مرتفع خواهد شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی با ابراز خرسندی از نزولات رحمت الهی در سال جاری عنوان کرد: بارش باران و جاری شدن سیلاب تا حد زیادی مشکل کمبود آب روستا‌های دهستان میانکوه را جبران کرد، ولی در دهستان‌های بهادران، تنگ چنار، ارنان و خورمیزات با توجه به عمیق بودن چاه‌های موجود تاثیری چندانی بر آبدهی چاه‌ها نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: جاری شدن روان آب‌های شدید در روستا‌ها خسارتی بالغ بر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به چاه‌ها و تاسیسات آب این شرکت وارد نمود؛ که بخشی از این خسارت‌ها جبران شده است.

نصیری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون آبرسانی سیار به میزان حدود ۳۶۰ متر مکعب به روستا‌های چاه مورتینی، مزارع شور، اورژانس و پاسگاه میانکوه انجام و این امر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای گهور از توابع منشادحدود دوسال از نعمت آب شرب و بهداشت محروم بودند با حفر و تجهیز چاه از ابتدای سال جاری مشکل کمبود آب این منطقه نیز مرتفع شده است.

نصیری با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های در دست اقدام و اهمیت تامین آب شرب و بهداشت روستاییان گفت: کمبود اعتبارات مشکل اصلی آبفای روستایی مهریز است و برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان مهریزی مسولین در تخصیص بودجه به این اداره همکاری بیشتری را داشته باشند.

گفتنی است؛ در ۶۶ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مهریز هم اکنون ۳۸ حلقه چاه آب شرب ۱۲ هزار و ۳۹ مشترک روستایی را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ص

بیش از ۴۰ میلیارد ریال به آبفا روستایی مهریز در سال گذشته اختصاص یافته است

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار