کارآفرین خمینی با کار و همت از بیابان برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرد.

اشتغال زایی ۱۵۰ نفری از بیابان در خمینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارآفرین خمینی با تلاش و همت در روستای ریحان این شهرستان، بیابان را به باغ بزرگ تبدیل کرد و با ایجاد مجتمع تولیدی محصولات کشاوورزی و رونق تولید ۱۵۰ نفر را مشغول به کار کرد.

نجاری مدیر عامل این مجتمع تولیدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: از سال ۹۳ با همت و تلاش اهالی خانواده توانسته بیابان لم یزرع را به باغ بزرگ تبدیل کند و با بیش از ۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری هم اکنون برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

ارشدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین هم گفت: این مجتمع تولیدی کشاوورزی وسعت ۲۷ هکتاری دارد که بیش از یک هکتار آن باغات میوه است و سال گذشته بیش از ۵۰ تن انواع محصولات باغی نظیر گیلاس، آلبالو، سیب، آلو، زردآلو از این مجتمع برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این مزرعه همچنین دارای ۲ واحد پرورش ۴۵ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و یک واحد ۳۰ هزار قطعه‌ی مرغ تخم گذار است افزود: در بخش دیگر تولید در این مزرعه ۱۶۰ کلنی زنبور عسل فعال است که سالانه هزارو ۶۰۰ کیلوگرم عسل از آن‌ها برداشت می‌شود.

عروجی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان خمین هم گفت: در این مجتمع تولیدی علاوه بر ۶۰۰ اصله نهال مثمر با ۳۰ نوع تنوع محصول، مزارع کشت یونجه، کلزا، لوبیا و گندم هم فعال است.

عروجی افزود: مبارزه بیولوژیکی با آفات، آبیاری قطره‌ای و بهره گیری از آخرین دستاورد‌های باغداری و کشاورزی رمز موفقیت این کارآفرین بوده است و همچنین در فاز دیگر توسعه این مزرعه قرار است به زودی واحد ۳ هزار راسی پرورش گوسفند مولد نیز احداث شود.

انتهای پیام / ج

کارآفرین خمینی با کار و همت از بیابان برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.