عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در سفر به خنداب گفت: اشتغالزایی در روستا‌ها از ضرورت‌های جدی است.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ونماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی درجریان بازدید از ۱۵ روستای شهرستان خنداب  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: اشتغالزایی در روستا‌ها برای حفظ جوانان در روستا و جلوگیری از مهاجرتشان یکی از ضرورت‌های جدی است.

کریمی افزود: امیدواریم با همت مسئولان و پیگیری که میشود و زمینه و فعالیتی که برای درآمدزایی و اشتغال زایی در روستا‌ها ایجاد می‌شود شاهد رونق بیش از پیش روستا‌های شهرستان خنداب در این منطقه باشیم.

وی اضافه کرد: در بازدید از شهرستان خنداب حدود ۱۵ روستا بازدید شد و در معیت مسئولان شهرستان و بخشدار بخش مرکزی خنداب مشکلات و مسائل این روستا‌ها مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی با حضور مسئولان مربوط برای پیگیری مشکلات و مطالبات به حق مردم شریف این شهرستان گرفته شد.

طرح‌های هادی روستایی مهمترین مشکل روستائیان خنداب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین مشکلاتی مسئله این روستا‌ها لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های هادی روستایی و بحث توسعه طرح‌های هادی و الحاق اراضی جدید به طرح‌های هادی برای ساخت و ساز‌های جدید خصوصا جوانان و افرادی که می‌خواهند نوسازی کنند هست.

بهای بالای گاز مصرفی خانوار‌ها به دلیل گزینه اقلیم، سند دار کردن املاک زراعی، افزایش محدوده‌های روستایی، تعمیر خطوط انتقال آب و لوله‌های فرسوده، خسارت ناشی از سرمازدگی در بهار به محصولات کشاوری، قیمت گذاری قانونی برای محصولات کشاوری از جمله کشمش، زیر سازی و آسفالت راه‌های روستایی و نبود دستگاه ATM در برخی روستا‌های پر جمعیت، گرانی نهاده‌های دامی و کشاورزی، مشکلات لایروبی قنوات و بالا بودن هرینه کنتور‌های حجمی هوشمند از عمده مشکلات مهم مطرح شده مردم ۱۵ روستای شهرستان خنداب با نماینده مجلس بود.

اشتغالزایی در روستا ها از ضرورت های جدی است

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.