عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نگاه مجلس به شورا‌ها ویژه است.

نگاه مجلس به شورا‌ها ویژه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضاء شورا‌های شهر و روستای شهرستان محلات گفت: نگاه مجلس به شورا‌ها ویژه است.

 حجت الاسلام سلیمی افزود: طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی مباحث مربوط به بهداشت ودرمان، آموزشی، عمرانی و فرهنگی و اجتماعی شهر‌ها در اختیار شوراهاست، و مجلس حق قانونگذاری در حوزه امور شهری را تنها در اختیار شورا‌ها قرار داده است.

وی اضافه کرد: شورا‌ها سعی کنند از تمام ظرفیت خود برای سامان دهی عرصه‌هایی که قانون برای آن‌ها تعیین تکلیف کرده استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس برای بودجه شورا‌ها سه درصد مالیات بر ارزش افزوده قرار داده شده که باید توسط دولت مستقیما بحساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شود.

 در بخش آب روستایی ۵۰۰ میلیون دلار   در اختیار وزارت نیرو قرار میگیرد

وی بیان کرد: همچنین در بخش آب روستایی ۵۰۰ میلیون دلار قرار داده شده که در اختیار وزارت نیرو قرار میگیرد ودر خصوص اشتغال روستایی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه قرار داده شده که در قالب تسهیلات کم بهره صرف امور اشتغال و کارآفرینی در روستا‌ها شود.

در این جلسه تعدادی از روسای شورا‌های شهر و روستا ضمن بیان مشکلات از مسئولین خواستند در حل این مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

قمری فرماندار محلات هم در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطرحضرت امام (ره) وتبریک روز شورا، شورا‌ها را ظرفیت‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر‌ها و روستا‌ها عنوان کرد واز اعضای شورا خواست با همفکری، تعامل وتفاهم باهم در مدت باقیمانده اهتمام لازم را درجهت تحقق برنامه هاو اهداف توسعه‌ای شهر داشته باشند.

امامان جمعه محلات و نیم ور در این جلسه به نقش مهم و اثر گذار شورا‌ها در پیشبرد اهداف توسعه بیش از پیش شهرو روستا اشاره کردند و این نهاد‌های مردمی را از افتخارات نظام اسلامی عنوان نمودند.

همچنین در این همایش از تعدادی از اعضا شورا‌های شهر و روستا تجلیل بعمل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار