عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصرار مجلس بر تصویب لایحه مناطق ویژه اقتصادی خبرداد.

اصرارمجلس بر تصویب لایحه مناطق ویژه اقتصادیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان محلات گفت: اصرار مجلس بر تصویب لایحه مناطق ویژه اقتصادی است که امیدواریم این مصوبه نهایی شده و در صورتی که قانون شود، کار بزرگی برای منطقه است.

حجت الاسلام سلیمی افزود: لایحه مناطق ویژه اقتصادی در مجلس تصویب شد و باید شورای نگهبان نسبت به آن نظر دهد و در صورت رد شدن، به مجلس می‌آید و مجلس بر آن اصرار می‌کند.

در تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۷ در جلسه علنی دویست و سی و هشتم از دوره دهم مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید با قید یک فوریت با ۱۹۶ رای موافق تصویب شد.

حقوق دولتی معادن باید به شهر‌های دارای معدن بازگردد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بحث حقوق معادن اضافه کرد: مجلس، حقوق دولتی معادن را برای آلودگی‌های زیست محیطی تصویب کرد تا به شهر‌های دارای معدن بازگردد وبخشی از خسارت وارده جبران شود.

وی با بیان اینکه گردو غبار و آلودگی‌های معادن تمام شهر محلات را دربرگرفته است افزود: در جلسه شورای ویژه معادن این موضوع تذکر داده شده و حتی پیشنهاد شده که این حقوق دولتی به خزانه کل واریز نشود و به خزانه معین استان واریز شود تا سهم شهرستان بازگردد ودادستان محلات به عنوان مدعی العموم باید در این زمینه ورود کند.

جرایم مالیاتی موجب فساد و منفذ بزرگ فساد در کشور

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به جرایم مالیاتی هم اشاره و اضافه کرد: جرایم مالیاتی باعث فساد و منفذ بزرگ فساد در کشور شده که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: برخی افراد از این جرایم مالیاتی سوء استفاده کرده و برای بخشودگی از مالیات دهندگان سوءاستفاده مالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان‌های همجوار استان مرکزی، جرایم مالیاتی را صد درصد می‌بخشند، ولی در استان مرکزی این اتفاق که صددرصد در اختیار مدیر کل است نمی‌افتد و این یک بام و دو هوا مردم را در استان مرکزی تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.