رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی درسفربه تفرش محصولات مقاوم به کم آبی را بهترین کشت در شرایط موجود دانست.

محصولات مقاوم به کم آبی بهترین کشت در شرایط موجودآنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سفر به تفرش و در حاشیه بررسی مشکلات کشاورزی این شهرستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محصولات مقاوم به کم آبی را بهترین کشت در شرایط موجود دانست و از کشاورزان خواست زمین‌های خود را به کشت‌هایی که به کم آبی مقاومند از جمله کشت گندم و جو دیمی و کشت گل محمدی اختصاص دهند.

آنجفی افزود: جهاد کشاورزی استان مرکزی امسال برنامه ویژه‌ای برای ترویج و تعویض اصلاح شده اراضی دیم شهرستان تفرش خواهند داشت و میزان بذر اصلاح شده توزیعی را افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که به تولید گندم کمک می‌کند ایجاد صلاح الگوی کشت , تناوب کشت حبوبات و گندم است که برای آن هم برنامه ویژه داریم.

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای مرمت قنوات تفرش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون تومان بودجه برای قنوات و ۵۰۰ میلیون تومان برای کانال‌های آب کشاورزی شهرستان تفرش لحاظ شده است و از ۷۲ قنات شهرستان تفرش که نیاز به مرمت دارند ۱۵ قنات تا پایان سال بازسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها شهرستان استان مرکزی که قنوات آن در حال باز سازی است شهرستان تفرش است تصریح کرد: اعتبارات ملی برای آن در نظر گرفته ایم و به خاطر شرایط خاص منطقه و اتکا کشاورزی و معیشت مردم تفرش به قنوات تلاش می‌کنیم که بیش از ضریب استان بودجه به این امر اختصاص دهیم.

بازدید میدانی از چند واحد تولید عسل، ماهی‌های زینتی و جلسه با دهیاران برای لایه روبی قنوات، و پیگیری مجوز برای پرندگان زینتی از مهمترین مصوبات نشست بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان تفرش بود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.