رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان پیش بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند که تاکنون هشت هزار و ۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده اند.

مراجعه هشت هزار نوآموز به پایگاه‌های سنجش کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران باهری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: هزار و ۹۷ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان به پایگاه‌های تخصصی برای بررسی هوش ارجاع داده شده‌اند و تاکنون ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر برای شرکت در طرح سنجش نوبت گیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سنجش تا پایان شهریور در کرمان ادامه دارد و تمدید نخواهد شد تاکید کرد: والدین سعی کنند هم اکنون برای سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

باهری پیش بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند و تاکنون هشت هزار و ۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده اندکه از این تعداد چهار هزار و ۲۸۳ نفر پسر و سه هزار و ۹۹۵ نفر دختر بوده اند.

وی بیان داشت: سال گذشته ۲۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۶ هزار کودک در مقطع پیش دبستان در استان کرمان مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۳۶۵ نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند.

وی هدف از اجرای طرح سنجش را شناسایی و پیشگیری از تشدید اختلالات جسمانی و روانی، پیشگیری از بروز بیماری‌ها، شناسایی بهنگام بیماری نوآموزان و مداخله بموقع، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک برای هر دانش آموز و آماده سازی خانواده‌ها در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: ۴۱ پایگاه سنجش در مناطق و شهرستان‌های مختلف برپا می‌شود که ۱۴ مورد از این پایگاه‌های ثابت به صورت سیار نیز عمل می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۵۴ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان سنجش شدند و از این تعداد چهار هزار و ۸۶۳ نفر ارجاع تخصصی هوش داشتند و هزار و ۲۱ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۶۳۴ نفر مشکل شنوایی، ۷۶ نفر جسمی و حرکتی و هفت نفر مشکوک به اتیسم بودند.
باهری ادامه داد: همچنین ۳۲۲ دانش آموز بدو ورود به دبستان سال گذشته به عنوان نیاز‌های ویژه ذهنی، ۹ نفر آسیب دیده شنوایی، هفت نفر آسیب دیده بینایی و ۱۸ نفر جسمی و حرکتی بودند و ۴۸ نفر نیز به بهزیستی معرفی شدند.
باهری گفت: والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.
انتهای پیام/ح

انجام سنجش نوآموزان در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار