مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز مطالعات ثبت ملی دریاچه نئور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،دیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این خصوص گفت: ثبت ملی این دریاچه به منظور ساماندهی زیرساخت های گردشگری و صیانت از محیط زیست آن ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه این دریاچه شکارممنوع بوده اما تاکنون به ثبت ملی نرسیده ضروری است معاونت میراث فرهنگی سریعا نسبت به مطالعه و تشکیل پرونده ثبت ملی اقدام کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: این دریاچه یکی از جاذبه های کم نظیر گردشگری استان است اما طبیعت آن گرفتار معضلاتی شده و در برخی بخش ها سطح آب لجن بسته است؛ گونه بومی ماهی قزل آلا از بین رفته و وضعیت محیط زیست منطقه نیازمند مدیریت و ساماندهی اس.

فلاحی با اشاره به طرح پیشنهادات در بازدید اخیر استاندار اردبیل و مدیران کل دستگاه های اجرایی از این دریاچه افزود: با توجه به حضور مکرر گردشگران در این منطقه تقویت زیرساخت ها نیز ضروری است که با ثبت ملی به برنامه های جامع و مطلوبی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه دریاچه نئور یکی از ذخایر کم نظیر طبیعت اردبیل است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم در کمترین زمان اقدامات جامعی جهت ساماندهی دریاچه عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ع

دریاچه نئور یکی از جاذبه های کم نظیر گردشگری استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.