نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اجرا نشدن طرح ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان گفت: برای هر تخت بیمارستانی حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان نیازمند اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ در رابطه با دلایل اجرا نشدن طرح ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان گفت: برای هر تخت بیمارستانی حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به وضعیت کنونی ساخت این بیمارستان هنوز آغاز نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش خصوصی برای ساخت این بیمارستان اعلام آمادگی کرده اما برای این کار ضمانت نامه بانکی و یا فروش نفت را درخواست کرده که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زاهدان تنها توسط بخش خصوصی امکانپذیر است و باید زمینه‌های حضور این افراد را فراهم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود شاخص‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان بومی گزینی نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب طرح «عدالت آموزشی» مطرح و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: بومی گزینی نیروهای پزشک متخصص در سیستان و بلوچستان نقش بسیار مهمی در بهبود و ارتقا شاخص‌های بهداشتی درمانی این استان دارد.

شهریاری بیان کرد: بر اساس این طرح پزشکان متخصص تا سه برابر مدت زمان تحصیل باید در شهر خود مشغول به فعالیت باشند که این امر در نگه داشت پزشکان بسیار مؤثر بوده است.

تمام مراکز بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان دارای پزشک هستند

رئیس سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از فوت چند کودک بر اثر نیش عقرب و زنبور در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان گفت: تمام مراکز بهداشتی درمانی این استان دارای پزشک هستند و اقدامات درمانی را برای بهبود وضعیت بیماران انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: چنانچه فردی که دچار گزش مار و عقرب شده باشد اگر سریع به بیمارستان منتقل شود مراحل درمان آن انجام و از مرگ حتمی نجات می‌یابد.

شهریاری اظهار داشت: تمام مراکز درمانی در سیستان و بلوچستان دارای سرم ضد گزش مار و عقرب هستند و چنانچه مرکزی در جنوب این استان با این مشکل رو به رو باشد پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: تنها خانه‌های بهداشت به طور سیار دارای پزشک هستند اما مراکز بهداشتی درمانی همیشه پزشک دارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تمام مراکز بهداشتی و درمانی این دانشگاه دارای پزشک هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.