دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: هم اینک بیش از ۱۱۰ هزار نفر به عنوان یاوران سلامت جامعه در ۳۰۰ نقطه کشور عضو این مجمع خیری هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسینعلی شهریاری  در نخستین همایش بانوان خیر سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک حدود ۳۰ درصد اعضای مجمع خیران سلامت کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: افزون بر ۵۰ مجمع خیری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خیران سال گذشته هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد کردند.

وی افزود: ساخت بیمارستان تخصصی خیری در تبریز با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی از مهمترین طرح‌های این مجمع در سالجاری محسوب می‌شود.

شهریاری گفت: این مجمع علاوه بر ساخت و تجهیز در زمینه‌های دیگر نظیر پژوهش و پیشگیری نیز اقداماتی را در اولویت کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه در مسیر جذب خیران حوزه سلامت باید فرهنگ سازی شود افزود: حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه بیشتری است و سرمایه گذاری خیران نیز بایستی به سوی استان‌های محروم و مرزی هدایت شوند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمک‌های خیران در حوزه سلامت باقیات و صالحات است چراکه بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کمک مستقیم به بیماران نیازمند است.
وی بیان کرد: با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان گام‌های اثربخش زیادی را در حوزه بهداشت و درمان برداشت.

شهریاری ادامه داد: مهمترین کار خیر؛ مشارکت در بخش سلامت است، زیرا برای اجرای تمام کار‌ها به انسان‌های سالم نیازمند هستیم.
وی بیان کرد: خیران حوزه سلامت در اکثر استان‌های کشور حضوری پر شور دارند و نیاز است تا در سیستان و بلوچستان نیز خیران سلامت حضوری پر رنگ تری در صحنه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش گفت: خیران سلامت در سیستان و بلوچستان اقدامات ارزنده‌ای نظیر کمک به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی سل زابل، ساخت مرکز جامع سلامت روستای، کمک به ساخت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدار استان انجام داده‌اند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: همچنین معرفی ۳۸ نفر برای کاشت حلزون شنوایی، ارائه خدمات تخصصی رایگان دندانپزشکی، ویزیت رایگان، اطعام نیازمندان و خرید برخی تجهیزات تخصصی بیمارستان‌های استان از دیگر خدمات خیران سلامت در این استان بوده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار