سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار پس از گذشت حدود هفت ماه از کلنگ زنی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رحمدل بامری سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان تخصیص پیدا کرده که هم اینک پیمانکار عملیات‌خاکبرداری، آماده سازی زمین و تجهیزکارگاه را شروع کرده است.

وی افزود: چابهار با مشکلات فراوانی در زمینه امکانات بهداشتی درمانی مواجه است و پس از سال‌ها پیگیری زمین مورد نیاز برای این بیمارستان به مساحت حدود ۲۰ هکتار توسط منطقه آزاد به طور رایگان‌ در سال گذشته تحویل شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی از ضرورت‌های مهم برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی این شهرستان است.

وی بیان کرد: بیمارستان امام علی (ع) چابهار که پیش از این درمانگاه تامین اجتماعی بوده هم اینک با توسعه و هزینه‌های فراوان به ۱۸۸ تخت رسیده و به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، قصرقند، سرباز و جاسک خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کند.

بامری ادامه داد: طرح‌های بهداشتی و درمانی چابهار که در سال‌های اخیر کلنگ زنی و آغاز به کار کرده اند پیشرفت اندکی دارند و باید زیرساخت‌های بهداشتی درمانی چابهار طبق شاخص‌های کشوری ارتقا پیدا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار اظهار داشت: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی آموزشی و درمانی شامل تمام بخش‌های اورژانس، جراحی، داخلی، کودکان، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه CCU و ICU، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.

محمد حسین بر گفت: با راه اندازی این بیمارستان تعداد ۵۴۰ تخت به ظرفیت درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه خواهد شد و علاوه بر خدمات دهی به مردم به گردشگران نیز خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: بیمارستان امام علی علیه السلام چابهار تنها بیمارستان این شهرستان بوده که با توجه به رشد فزاینده جمعیت و چشم انداز جمعیت پنج میلیونی از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۳۰ در چابهار و همچنین ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و تربیت نیروی متخصص و ماندگار بومی، پاسخگوی نیاز شهرستان و جمعیت حومه نبوده و بهره برداری از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی می‌تواند بسیاری از مشکلات درمانی و آموزشی منطقه را مرتفع کند.

انتهای پیام/پ

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.