دیپلمات‌های اروپایی در گفتگو با رویترز اعلام کردند قرار نیست در این مرحله برای حل اختلافات موجود در برجام از مکانیسم ماشه استفاده شود.

اروپا: قرار نیست مکانیسم حل اختلاف علیه ایران فعال شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیپلمات‌های اروپایی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند قرار نیست اتحادیه اروپا در این مرحله از مکانیسم حل اختلاف موجود در برجام (مکانیسم ماشه) برای حل مسائل مرتبط با توافق هسته‌ای ایران استفاده کنند.

خبرگزاری رویترز شب گذشته (سه‌شنبه) جمله‌ای در بیانیه تروئیکای اروپایی را که خواستار تشکیل فوری کمیسیون مشترک برجام شده بود به اولین گام کشورهای اروپایی برای حرکت به سمت «مکانیسم ماشه» و احیای تحریم‌ها علیه ایران تفسیر کرده بود.

این خبرگزاری اما دقایقی بعد، متن و تیتر خبر خود را اصلاح کرد و به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت این بیانیه به معنی آغاز مکانیسم ماشه در برجام نیست.

همچنین شب گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد با این مضمون که کشورهای اروپاییِ عضو برجام در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران تصمیم گرفته‌اند سازوکار اینستکس را رها کنند که البته این خبر نیز تکذیب شد.

رویترز در خبر اصلاح‌شده خود به نقل از یک منبع آگاه نوشت کشور‌های اروپایی قرار نیست از مکانیسم حل اختلاف موجود در برجام در این مرحله استفاده کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو کرده‌اند تصریح کردند کشور‌های اروپایی مکانیسم ساز و کار حل اختلافات در برجام که می‌تواند به احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود را فعال نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار