رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری بار دیگر لفاظی‌های روز‌های گذشته خود مبنی بر اینکه «ایران باید محتاط باشد» را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با امیر قطر در کاخ سفید بار دیگر لفاظی‌های روزهای گذشته خود مبنی بر اینکه «ایران باید محتاط باشد» را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی کشورش از برجام در پاسخ به سوال یک خبرنگار مدعی شد: درباره ایران، باید ببینیم چه پیش می‌آید. ایران هم اکنون دارد کار‌های بدی انجام می‌دهد. بهتر است خیلی مراقب باشند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: آن‌ها (قطر) دارند سرمایه گذاری سنگینی در کشور ما می‌کنند. آن‌ها دارند مشاغل زیادی ایجاد می‌کنند و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی شامل هواپیما از ما می‌خرند. آن‌ها هواپیمای مسافربری از ما می‌خرند. همانطور که می‌دانید آن‌ها تعداد زیادی از هواپیما‌های مسافربری خود را از شرکت بوئینگ خریداری می‌کنند. ما بسیار قدردان و سپاسگزار هستیم. ما امروز سندی امضاء خواهیم کرد که مربوط به معامله بزرگی است.

او افزود: شما به جلسه امضای این معامله دعوت خواهید شد. این معامله شامل خرید تعداد زیادی از جت‌های بوئینگ خواهد بود و پول زیادی در کشور ما خرج خواهد شد که معنی اش ایجاد مشاغل زیاد در آمریکاست. ما از همه چیز تشکر می‌کنیم. ما هم اکنون عملیات نظامی عالی در قطر داریم. آن‌ها یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی را در جهان احداث کردند. پایگاه العدید قطر فوق العاده است و از مهمترین پایگاه‌های نظامی است.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر نیز که به آمریکا سفر کرده است در کاخ سفید در کنار دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت: روابط بسیار عالی بین قطر و آمریکا وجود دارد. ما در کنار هم کار‌های زیادی انجام می‌دهیم. همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد ما امروز اسنادی امضاء خواهیم کرد. روابط اقتصادی بین آمریکا و قطر بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار بوده است. ما به دنبال آن هستیم که این رقم را دو برابر کنیم. ما سرمایه گذاری‌های زیادی در آمریکا داریم. ما به اقتصاد آمریکا اعتماد داریم. ما در بخش زیرساخت‌ها کار‌های زیادی می‌کنیم و در نظر داریم سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

او افزود: ما میزبان پایگاه نظامی در العدید هستیم و همکاری نزدیکی با یکدیگر داریم، از شما دعوت می‌شود در هر زمانی (که می‌توانید) به قطر سفر کنید و از این پایگاه دیدن کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواب
۰۰:۴۶ ۱۹ تير ۱۳۹۸
دوران احتیاط تمام شد حال زمان اقدام است اقداماتی عاقلانه و شجاعانه.هنوز هم میخوای شماره بدی؟ ما شماره زیاد داریم از شما یکیش 1397/2/18
آخرین اخبار