سناتور دموکرات ایالت مریلند ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران، آن‌ها را «خطرناک و بی‌پروا» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، کریس وان هولن، سناتور دموکرات ایالت مریلند ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران، آن‌ها را «خطرناک و بی پروا» توصیف کرد.

این سناتور دموکرات همچنین ترامپ را به واسطه خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای [برجام] مسئول افزایش فعالیت غنی سازی اورانیوم ایران دانست.

او در مصاحبه با سی ان ان گفت: هنگامی که ترامپ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه این کشور را بازگرداند، ایران برای چند ماه به طرفین توافق در خصوص رعایت مفاد آن هشدار داد، ولی در نهایت، این کشور نیز تعهدات خود را نادیده گرفت.

وان هولن اظهار داشت ایران تاکنون به تمامی مفاد توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، پایبند بوده است، اما ترامپ و دولتش با پاره کردن این توافق بین المللی باعث تغییر شرایط شدند.

این سناتور دموکرات در ادامه اظهاراتش اعلام کرد دولت ترامپ هیچ استراتژی واقعی در قبال ایران ندارد و موضع آن در برابر تهران کاملا خطرناک و بی پروا است.

سخنگوی دولت ایران روز یکشنبه گفت جمهوری اسلامی ایران برنامه غنی سازی خود را سرعت خواهد بخشید و از سقف تعیین شده برای غنی سازی ۳.۶ درصدی که در توافقنامه هسته‌ای قید شده است، عبور خواهد کرد. ایران به اعضای باقیمانده در برجام - که عمدتا اروپایی هستند - ۶۰ روز فرصت داد تا از این کشور در برابر اثرات تحریم‌های آمریکا محافظت کنند و از این طریق به سهم خود از تعهدات توافقنامه (برجام) عمل کنند. این ضرب الاجل به پایان رسید، ولی اروپا فقط پیشرفت محدودی به سمت این هدف داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که پیش از ورود به کاخ سفید بار‌ها از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده بود در تاریخ ۸ مه سال ۲۰۱۸ رسما و به طور یکجانبه از این توافق که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا منعقد شده بود، خارج شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار