اتحادیه اروپا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای بدون اشاره به وعده‌های عمل‌نشده خود در قبال برجام، بر لزوم پایبندی کامل ایران به این توافق تأکید کردند.

تاکید اروپا بر لزوم پایبندی ایران به برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، فرانسه، انگلیس و آلمان با انتشار بیانیه‌ای، از تهران خواستند به توافق هسته‌ای به طور کامل پایبند باشد.

این بیانیه پس از آن منتشر شده که آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد ایران، غنی سازی را فراتر از محدودیت‌های تعیین شده در برجام آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما نگرانی عمیق خود را از اینکه ایران به چند مورد از تعهداتش ذیل برجام عمل نمی‌کند، ابراز می‌کنیم. ایران اعلام کرده است که می‌خواهد در برجام بماند. این کشور باید با عقبگرد از این فعالیت‌ها و بازگشتِ بدون تأخیر به تبعیت کامل از برجام، در همین راستا اقدام کند.

این بیانیه می‌افزاید: این مسائل مرتبط با تبعیت باید در چارچوب برجام رسیدگی شود و نشست کمیسیون مشترک باید هر چه سریعتر برگزار شود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم در راستای کاهش تنش‌های ادامه دار در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران، مسئولانه رفتار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار