مجری طرح‌های شالیزاری کشور:

گیلان پیشرو در طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها / انعقاد تفاهم نامه میان ۳ استان شمالی برای احیای آب بندان‌ها

مجری طرح‌های شالیزاری کشور گفت: طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها یکی از مهمترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی است و گیلان پیشتاز در اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا عظیمی، مجری طرح‌های شالیزاری کشور و مشاور وزیر جهاد کشاورزی امروز در رشت گفت: طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها یکی از مهمترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی است و گیلان پیشرو در طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها است.

وی، یکی از راهکار‌های افزایش تولید برنج را طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح تاکنون در حدود ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزار‌های شمال کشور اجرا شده که ۸۵ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد آن در گیلان است.

مجری طرح‌های شالیزاری کشور و مشاور وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه برای ادامه اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها در گیلان حدود ۲۶ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد از اعتبارات ملی امسال به این استان اختصاص داده شد، گفت: پیگیری‌های خوب مسئولان گیلان موجب شد تا ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح در سال ۹۸ پیش بینی شود.

عظیمی، گیلان را یکی از استان‌های عمده تولید کنند برنج دانست و افزود: اجرای طرح زیربنایی تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در تولید برنج و حل مشکل آب گرفتگی اراضی در فصول پاییز و زمستان داشته باشد.

وی، با بیان اینکه آب‌های مازاد باعث باتلاقی شدن شالیزار‌ها در دراز مدت می‌شود، گفت: حدود ۱۸۰ هزار هکتار از شالیز‌های گیلان در فصل پائیز و زمستان دچار آبگرفتگی شده در حالی که همین اراضی در فصول پیک مصرف ماه‌های تیر و مرداد دچار کم آبی می‌شود که با احداث زهکش در قالب طرح تجهیز و نوسازی این مشکل حل خواهد شد.

مجری طرح‌های شالیزاری کشور در ادامه به احیای آب بندان هم اشاره و تصریح کرد: برای این کار تفاهم نامه‌ای میان استانداران ۳ استان شمالی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

پیشتازی گیلان در اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.