نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به توانایی این کشور در ساخت سلاح برای مقابله با متجاوزان گفت موازنه قدرت نظامی یمن به صورت تدریجی آغاز شده است.

نخست‌وزیر یمن: موازنه قدرت نظامی آغاز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، دکتر عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن، گفت این کشور در رویارویی با متجاوزان به معادله بازدارندگی دست یافته است و یمن اکنون بر خلاف متجاوزان، دارای سلاح‌های مخصوص به خود و ساخت یمن است.

او در مراسم افتتاحیه برنامه آموزشی کمیته ملی مبارزه با پولشویی در صنعاء با اشاره به نمایشگاه سلاح‌های ساخت یمن که در صنعاء از دو روز پیش برپا شده است گفت: ”این نمایشگاه برای آن نیست که ما به آن مباهات و افتخار کنیم که به این سطح رسیده‌ایم بلکه برای آن است که به جهانیان اعلام کنیم با وجود این همه تجاوز و محاصره توانسته‌ایم خودمان سلاح‌هایی بسازیم که نمی‌گذارد کشور‌های متجاوز به تجاوزشان ادامه دهند.»

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن افزود: «با توجه به آنچه (در نمایشگاه) دیدیم احساس می‌کنیم موازنه قدرت نظامی به صورت طبیعی و تدریجی آغاز شده است. شما بیشتر از من می‌دانید عربستان چهارمین کشور دارنده سلاح در سطح جهان است. عربستان شب و روز برای خرید سلاح هزینه می‌کند، اما خودش اداره کننده این سلاح‌ها نیست بلکه کارشناسان آمریکایی و صهیونیست‌ها این سلاح‌ها را مدیریت می‌کنند. “

حبتور درباره موضوع این نشست نیز گفت: نظام سرمایه‌داری، داعشی‌ها را تأمین مالی می‌کند و رژیم‌های عرب کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) نیز به تبع نظام سرمایه‌داری، همین کار را می‌کنند و در نتیجه همگان را درگیر تجاوز در یمن کرده‌اند.

او با اشاره تلویحی به آمریکا اظهار کرد: ”کسی که بر منطقه سلطه دارد، در منطقه نیز ابزار‌هایی دارد و اسرائیل و سعودی یکی از این ابزار‌های اساسی هستند و بقیه نیز پیرو آن‌ها هستند. بین جنگجویان داعش و القاعده و نظام سعودی با حمایت امارات، همکاری وجود دارد و دولت آمریکا نیز از این همکاری خرسند و خشنود است.“

سازمان‌دهندگان نشست کمیته ملی مبارزه با پولشویی در این نشست تأکید کردند هدف پولشویی ضربه زدن به پول یمن و تضعیف اقتصاد ملی یمن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار