مالواجرد از بررسی طرح جامع کلانشهر اراک در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد و گفت: اجرای طرح خیابان ۵۵ متری شهر اراک با نظر اعضای اصلی شورا لغو شد.

اجرای خیابان ۵۵ متری اراک در ششمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی لغو شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص بررسی طرح جامع کلانشهر اراک و تصمیمات شورای عالی در این باره از لغو اجرای طرح خیابان ۵۵ متری در قلب شهر اراک خبر داد و گفت: طرح جامع اراک که مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را داشت با هفت جلسه و دو بازدید میدانی اعضای کمیته فنی که پیش‌تر انجام شده بود به شورای عالی آمد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به اینکه طرح جامع شهر اراک ضمن دارا بودن بخش‌های مختلف به تمامی جنبه‌ها پرداخته بود، اعلام کرد: در بررسی طرح جامع شهر اراک، ضوابط ساخت و ساز، سقف جمیعت‌پذیری، افق طرح و افزایش محدوده‌هایی که لازم بود انجام گیرد، ارائه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مهمترین مورد بررسی طرح جامع کلانشهر اراک را که مطالبه عمومی را نیز با خود داشت، اجرای طرح موسوم به خیابان ۵۵ متری اراک عنوان کرد و توضیح داد: به جهت بررسی‌های فنی و کارشناسی در خصوص خیابان ۵۵ متری اراک، علاوه بر کارشناسی‌های شهرسازی و معماری، گزارش ویژه معاونت حمل ونقل نیز در اینباره ارایه شد که با تاکیدی که استاندار، معاون عمرانی استاندار، شورای شهر و شهرداری اراک داشتند، اعضای اصلی شورا به اتفاق رای بر لغو اجرای طرح خیابان ۵۵ متری در شهر اراک را دادند.

صادق مالواجرد ادامه داد: مقرر شد به جهت مدیریت ترافیک، پیوست حمل و نقلی با تاکید بر مدیریت ترافیک در شهر اراک، استفاده از پتانسیل‌های موجود در معابر و اصلاحات هندسی در پیوست ترافیک لحاظ و با تدقیق‌های لازم، به کمیته‌های فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، تصریح کرد: مشخصا اجرای طرح خیابان ۵۵ متری اراک کاملا شفاف و به اتفاق آرا، لغو شد.


بیشتر بخوانید: افزایش تولید، حباب قیمت مسکن را می‌شکند/ مسکن مهر تا سال آینده به اتمام می‌رسد


وی همچنین توضیح داد: متاسفانه شاهد غلبه ماشین و اتومبیل در شهر‌ها هستیم و اینکه پیاده مداری و انسان زیست بودن شهر‌ها عموما نادیده گرفته می‌شود که این موضوع البته تنها به شهر اراک مربوط نمی‌شود و در تمامی شهر‌ها شاهد این نگاه هستیم.

صادق‌مالواجرد ادامه داد: با تجربه‌هایی که کسب کرده ایم و اثرات تخریبی که غلبه ماشین بر شهر‌ها به جای غلبه انسان مدار بودن داشته، تاکید بر پیاده محوری از اولویت‌های سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

پیاده محوری از اولویت‌های شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
باید با ساخت زیرگذر یا تونل یا پل ، خیابان حکمت و خیابان جنت واقع در خیابان شهید رجایی را به خیابان امام خمینی اراک متصل کرد ، میتوان عقب نشینی و تعریض خانه های حریم طرح را به بخش خصوصی واگذار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
نمیتوان سرخود طرح های ملی را لغو کرد ، ساخت این اتوبان باعث کاهش ترافیک در بافت مرکزی اراک میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تصویب شده و به راحتی نمیتوان آن را لغو کرد
آخرین اخبار