سردرگمی هوآوی برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید

بعد از سخنان ترامپ مبنی بر ادامه همکاری هوآوی با شرکت‌های آمریکایی، هنوز قانون مشخصی در مورد شرایط این همکاری و مجوز استفاده هوآوی از سیستم‌عامل اندروید صادر نشده است.

سردرگمی هوآوی برای استفاده از سیستم‌عامل اندرویدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی در چند هفته اخیر تصمیمات دونالد ترامپ و دولت آمریکا مستقیما برروی وضعیت رشد و تجارت هوآوی تاثیر گذاشته است، سرانجام به نظر می‌رسد وضعیت شرکت چینی به آن شکل وخیمی که تصور می‌شد ادامه پیدا نکند، در ابتدا ترامپ با تحریم همه‌جانبه هوآوی، ارتباط تمامی شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل و کوالکام را با این شرکت قطع کرد، بعد از انتشار این خبر، هوآوی سریعا به دنبال تولید سیستم‌عامل جایگزینی برای اندروید دست‌به‌کار شد و اخباری از تولید سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت با نام هنگ‌منگ و یا استفاده از سیستم‌عامل روسی آئورا منتشر شد.

اما تمامی شرکت‌های آمریکایی طرف قرارداد با هوآوی به این تصمیم دولت آمریکا اعتراض کرده و سرانجام این تصمیم را از دست دادن بزرگ‌ترین مشتری خود و کاهش تولیدات و سودآوری شرکت‌ها اعلام کردند. در هر صورت ترامپ با توجه به عواقب وخیم تصمیمش این بار اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با ارتباط خود را با هوآوی ادامه دهند و تنها تبادرات تجاری که برای امنیت ملی آمریکا مضر باشد ممنوع است.

سردرگمی هوآوی برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید

در حال حاضر بیانیه دیگری از طرف دولت آمریکا در مورد این مشکل منتشر نشده و منظور ترامپ از "تبادرات تجاری که برای امنیت ملی آمریکا مضر باشد" نیز مشخص نیست. طبق شواهد به نظر می‌رسد که هوآوی می‌تواند تراشه‌ها و قطعات مورد نیاز خود را مجددا از شرکت‌های آمریکایی تامین کند و به‌خصوص اندروید نیز همچنان به عنوان سیستم‌عامل اصلی تلفن‌های هوشمند هوآوی نیز باقی خواهد ماند، اما چنین خبری هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. هوآوی نیز در حال حاضر بیانیه‌ای صادر نکرده و منتظر است تا خبر رسمی در مورد سرنوشت تجارت این شرکت با طرف‌های آمریکایی از کاخ سفید اعلام شود.

سردرگمی هوآوی برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید

در هر صورت هوآوی در حال حاضر سردرگم است و مدیران این شرکت نیز از صحبت کردن در مورد آینده سیستم‌عامل‌های تلفن‌های هوشمند این شرکت نیز سخنی نگفته‌اند، لری کادلو رئیس شورا ملی اقتصاد آمریکا در مصاحبه اخیر خود سخنانی مبهم در مورد وضعیت هوآوی مطرح کرد، به نظر می‌رسد این شرکت هنوز از تحریم‌ها خارج نشده، اما به احتمال فراوان به زودی تجارت این شرکت با طرف‌های آمریکایی تحت شروطی ازسرگیری خواهد شد.

سردرگمی هوآوی برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید

به نظر می‌رسد در بدترین حالت هوآوی به نسخه بتا اندروید دسترسی داشته باشد و نتواند از نرم‌افزار‌های اختصاصی گوگل مانند گوگل‌پلی، یوتوب و نقشه گوگل استفاده نماید. البته باز هم نمی‌توان نظر قطعی داد و این موضوع به خصوص بحث استفاده هوآوی از سیستم‌عامل اندروید همچنان نامشخص مانده است.


بیشتر بخوانید:هوآوی P30 رکورد سرعت فروش پرچمداران این شرکت را شکست


انتهای پیام/

سردرگمی هوآوی برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار