انتخایات پارلمانی یونان امروز یکشنبه در حالی آغاز شد که بر اساس نظرسنجی‌ها حزب مخالف پیروز آن خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شهروندان یونان از صبح امروز با حضور در مراکز اخذ رای در نقاط مختلف این کشور آرای خود را در انتخابات زودهنگام به صندوق‌ها ریختند.

به نوشته رویترز، نتایج نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد که احتمالا حزب مخالف محافظه‌کار در این دوره از انتخابات یونان با کسب اکثریت آرا برنده خواهد شد و به حاکمیت چهارساله چپگرایان در این کشور پایان خواهد داد که حکومت‌داری آن‌ها به افزایش بدهی‌های دولت و بحران سوءمدیریت منجر شده است.

«الکسیس سیپراس« از حزب ـ«سیریزا« سیاستمدار چهل و چهار ساله و چپگرا از سال ۲۰۱۵ و بعد از پیروزی در انتخابات قدرت یونان را در اختیار داشته است. وی بعد از آن که به قدرت رسید اعلام کرد سیاست‌های ریاضت اقتصادی را در این کشور نخواهد پذیرفت.

در مقابل سیپراس «کریاکوس میتسوتاکیس» سیاستمدار پنجاه و یک ساله از حزب دموکراسی جدید یونان قرار دارد. وی وابسته به یک خاندان سیاسی معروف در یونان است و امیدوار است با ادامه راه پدرش به مقام نخست وزیری یونان برسد. در حال حاضر هم میستوتاکیس وزیر امور خارجه یونان است.

نتایج نظرسنجی‌ها در یونان نشان داده است که نامزد حزب دموکراسی نو از نامزد حزب سیریزا موقعیت بهتری دارد و به احتمال زیاد قادر خواهد بود اکثریت کرسی‌های پارلمان یونان را که در مجموع سیصد کرسی دارد کسب بکند.

رای گیری در یونان امروز ساعت هفت صبح شروع شده و هفت بعد از ظهر هم به پایان خواهد رسید و انتظار می‌رود نتایج اولیه شمارش آرا دو ساعت بعد از پایان رای گیری اعلام بشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار