رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت:۳ هکتار از اراضی ملی روستای قزلجه از توابع شهرستان ایجرود در آتش سهل انگاری رهگذری سوخت.

مجید محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، از آتش سوزی در اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: ۳ هکتار از مراتع روستای قزلجه بر اثر سهل انگاری خاکستر شد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آیخیزداری شهرستان ایجرود بالافاصله پس از دریافت خبر آتش سوزی در محل حاضر شده و با همکاری دهیار و جوامع محلی از پیشرفت آتش در این اراضی جلوگیری کردند.
 
مراتع ایجرود طعمه حریق شد +تصاویر

وی اظهار کرد: با تلاش بی وقفه ماموران یگان پس از یک ساعت آتش مهار شد.

محمدی با اشاره به این که این روستا در مجاورت جاده اصلی ایجرود و حلب واقع شده است گفت: رهگذری که از این جاده عبور می‌کرد با سهل انگاری خود ته سیگارش را در حاشیه جاده رها کرده و همین علت بروز حادثه شناسایی شده است.
 
مراتع ایجرود طعمه حریق شد +تصاویر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در ادامه با بیان این که به علت بارش‌های باران در اوایل سال شاهد افزایش پوشش گیاهی در مناطق هستیم گفت: در فصل تابستان مناطقی که از پوشش گیاهی وسیعی برخوردار دارند بیشتر در معرض آتش سوزی می‌باشند.
 
 
مراتع ایجرود طعمه حریق شد +تصاویر
به گفته محمدی مردم می‌توانند با مشاهده‌ی هرگونه آتش سوزی در اراضی ملی و مراتع، مراتب را به سامانه گویای ۱۵۰۴ گزارش دهند.
 
مراتع ایجرود طعمه حریق شد +تصاویر

انتهای پیام /ن
 

آتش بر جان مراتع استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.