جلسه مستندسازی پروژه‌های آبخیزداری منابع طبیعی با حضور جمعی از ناظران پروژه‌های منابع طبیعی برگزار شد.

جلسه مستندسازی پروژه‌های آبخیزداری منابع طبیعی برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، جلسه مستندسازی پروژه‌های آبخیزداری منابع طبیعی با حضور روئسای ادارات، کارشناسان و ناظران پروژه‌های منابع طبیعی و در راستای تاکید بر مستند سازی اصولی طرح‌های صندوق توسعه ملی برگزار شد.

در این جلسه مهدی نوربخش مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدرس این جلسه آموزشی به اهمیت مستندسازی تصویری از پروژه‌های درحال احداث آبخیزداری اشاره کرد و گفت: مستند سازی و آرشیو منابع در تسهیل امور به ناظران و افراد هرمجموعه کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: هر یک از ناظرین می‌توانند با ثبت و ضبط روند پیشرفت پروژه‌ها تجربیات خود را به سایرین نیز انتقال دهند.

نوربخش در ادامه به مزایای مستندسازی اشاره کرد و گفت: انتقال تجربیات موفق از نیرو‌های باتجربه و پیشکسوت به نیرو‌های جدید، امکان بایگانی قوی، تسهیل در دسترسی به منابع مستند و آرشیوی، و تسهیل در مدیریت پروژه‌ها از جمله این مزایا به شمار می‌روند.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: تصویربرداری وعکس برداری از مراحل مختلف اجرای پروژه‌ها ازانواع مستندسازی تصویری به حساب می‌آید.

وی به ضرورت الکترونیکی کردن منابع نیزاشاره کرد و گفت: کاهش مصرف کاغذ در بایگانی، برخورداری از نظام بایگانی مشخص و سیستماتیک، برطرف شدن مشکل مکان برای بایگانی و آرشیو و همچنین دسترسی آسان به منابع از جمله مزایای الکترونیکی شدن می‌باشد.

در ادامه جعفر بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به این که امکان مستندسازی گسترده توسط تیم‌های حرفه‌ای با توجه به هزینه بالا و زمان بر بودن برای همه‌ی پروژه‌ها وجود ندارد گفت:مستند سازی علاوه بر ارتقاء عملکرد سازمان می‌تواند در انتقال تجربیات موفق نیز گامی موثر باشد.

دیگر اعضای حاضر در این جلسه نیز در راستای اجرای بهتر پروژه‌ها و مستند سازی‌های تصویری راهکار‌هایی ارائه کردند.

نصب دوربین‌های ثابت در پروژه‌های در حال احداث برای ثبت و ضبط لحظه‌ای پیشرفت فیزیکی پروژه ها، و ضرورت ایجاد واحد آرشیو و بانک اطلاعاتی در اداره کل استان از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام / ک

تاکید کارشناسان منابع طبیعی به ضرورت مستند سازی اصولی طرح‌های صندوق توسعه ملی

 

برچسب ها: محیط زیست ، عکس مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.