وزارت امور خارجه روسیه به سند اخیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا علیه مسکو واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه به سند اخیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا علیه مسکو واکنش نشان داد و آن را تبلیغات ضد روسی بدخواهانه توصیف کرد.

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا سندی به نام «مقابله با چارچوب نفود کرملین» منتشر کرده است. در این سند به معرفی استراتژی‌هایی برای مبارزه با اقدامات روسیه جهت تضعیف نفوذ آمریکا در جهان و جدا کردن واشنگتن از متحدانش اشاره شده است.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به این سند واکنش نشان داد و آن را شبح دوران جنگ سرد و تبلیغات بدخواهانه ضد روسی توصیف کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «آمریکا با انتشار این سند نشان داد که به دنبال ایجاد فضای همکاری در سطح جهانی نیست بلکه به دنبال مبارزه و تبلیغ ایدئولوژیک خود است».

وزارت خارجه روسیه معتقد است که این سند با هدف توسعه روسیه هراسی در جهان به خصوص در میان همسایگان روسیه است تا از این طریق با ایجاد تصویر خطرناک از دخالت مسکو در امور دیگر کشورها، توسعه نفوذ آمریکا را میسر کرده و به منافع اقتصادی و ژئوپولیتیک خود از جمله وادار کردن اروپا به خرید گاز گران از واشنگتن دست یابد».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار