معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از استقرار ۶۰ روحانی در مناطق حاشیه‌نشین این استان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد .

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حجت‌الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ورود سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی؛ اقداماتی در مناطق مختلف استان کرمانشاه در دست انجام است.

وی گفت : در مرحله نخست تمام مناطق حاشیه‌نشین با آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شناسایی و ۶۰ روحانی در این مناطق مستقر شدند که نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: در مساجد مناطق حاشیه‌نشین توسط این روحانیون نماز جماعت، جلسات پاسخ به شبهات و مراسم مذهبی برگزار می‌شود و نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد که توسط روحانیون اداره می شوند حضور فعال دارند.

وی از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی- اجتماعی در محلات جعفرآباد، حکمت آباد و چمن به صورت ویژه خبر داد و گفت: اکنون پی گیر راه اندازی کانون‌های فرهنگی در محلات با آسیب‌های اجتماعی بالا هستیم.

حجت‌الاسلام فتح الهی نژاد گفت: در کانون‌های فرهنگی این محلات برنامه‌های ویژه‌ای نظیر ارائه مشاوره، ایجاد اشتغال و مبارزه با اعتیاد اجرا می‌شود همچنین مراسم فرهنگی نظیر برپایی اعیاد، جشن‌ها و عزاداری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در محلات مذکور کانون‌های فرهنگی و اجتماعی در دو نوبت صبح و عصر دایر هستند، گفت: افزایش آمار طلاق، اعتیاد، وجود کودکان کار و بی‌کاری؛ شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین شهرستان‌های کرمانشاه به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: ۱۸۰ روحانی تحت پوشش تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هستند که ۶۰ نفر از آنان در مناطق حاشیه نشین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی مستقر هستند.

 

 

انتهای پیام/د

لزوم ورود سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.