مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : این کانون با دارا بودن ۴۰ مرکز فرهنگی ثابت و سیار در استان به دنبال ترویج برنامه‌های آموزشی غیرمستقیم است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مهناز فتاحی مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : برنامه‌های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، آموزش محور با هدف آموزش آداب و روابط اجتماعی به صورت غیرمستقیم با محوریت کتاب و کتابخوانی طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت : با توجه به محوریت مطالعه در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌ها برای سنین قابلیت و توان مطالعه را داشته باشند یعنی سنین ۶ تا ۱۸ سال تعریف شده است.

وی با اشاره به کلاس‌های متنوع این کانون، یادآور شد: کلاس‌های کتاب‌خوانی، شعر و داستان‌نویسی، نقاشی و سفال‌گری، نمایش عروسکی و نمایش فیلم، قرآن و احکام، بازی و سرگرمی اصلی‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز ثابت مستقر تمام شهرستان‌های کرمانشاه است.

فتاحی با بیان این نکته این مرکز بر انتخاب مربیان خود بسیار حساس است، گفت: با توجه به این نکته که مربیان کانون باید اداب و روابط اجتماعی را طی برنامه‌های غیرمستقیم و هدفمند به کودکان آموزش بدهند، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر جذب و آموزش مربیان خود بسیار حساس بوده و طی دوره‌های منسجم و گسترده‌ای شیوه‌های کار کردن و آموزش به کودکان را به‌روز‌رسانی می‌کند.

فتاحی یادآور شد: مطالعه و کتابخانی یکی از نیاز‌های جامعه است و با توجه به آمار‌های اعلام شده سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است به همین دلیل برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در تمام نقاط شهری و روستایی کشور متمرکز شده است.

وی در خصوص برنامه‌های کانون در ترویج کتاب‌خوانی، گفت: بخش عمده فعالیت‌های مراکز ثابت کانون برروی برنامه‌های کتاب محور متمرکز شده و این در حالی است که مراکز سیار به وسیله کتابخانه‌های سیار، با هدف ترویج کتاب‌خوانی در تعداد زیادی از روستا‌های سطح استان فعالیت می‌کنند و در کنار این مراکز، بخش کتاب‌خوانی پستی شرایط ارسال کتاب با همکاری اداره پست به روستا‌های دورافتاده را فراهم کرده است.

فتاحی گفت: با توجه به هدف اصلی کانون پرورش فکری کودکان که ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه و فعالیت تخصصی فرهنگی در جامعه است هزینه دریافت شده در مراکز کانون بسیار اندک بوده به شکلی تمام خانواده‌های استان در هر منطقه و از هر قشر توانایی پرداخت آن را خواهند داشت.

وی در پایان، گفت: ۴۰ مرکز فرهنگی ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار فعالیت‌های گسترده و متنوع فرهنگی در طول تابستان، در طول تمام مدت سال نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پذیرای فرزندان استان خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

هزینه اندک ثبت‌نام در مراکز کانون

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.