انجمن قصه گویی«قاف مثل قصه» در استقبال از بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی؛ با حضور علاقه مندان و به صورت ماهانه کار خود را در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فتاحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : انجمن قصه‌گویی «قاف مثل قصه» با هدف کشف و پرورش استعداد قصه‌گویی و همچنین، ایجاد بستر مناسب جهت سازماندهی و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به صورت ماهانه کار خود را در کرمانشاه آغاز کرده است.

وی گفت : آشنایی مخاطبین با چهره‌های شاخص و موفق در زمینه قصه‌گویی و جشنواره‌های بین‌المللی، معرفی منابع قصه‌گویی از متون کهن و ادبیات امروز، آشنایی با سبک و شیوه‌های مختلف قصه‌گویی، ایجاد زمینه پژوهشی، جذب و صدور مجوز عضویت برای اعضای وابسته، و... از جمله مواردی است که در این انجمن به آن پرداخته خواهد شد.

 منیژه‌السادات حسینی کارشناس مسئوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انجمن قصه‌گویی، بستری مناسب برای تعامل اعضا، مخاطبین آزاد، مربیان، والدین و متخصصان این حوزه خواهد بود، افزود: انتظار ما این است با برپایی این انجمن، ضمن ایجاد زمینه مناسب برای آشنایی با متن، محتوا و سبک‌ها و شیوه‌های مختلف قصه‌گویی، به ارتقای این شاخص مهم فرهنگی نیز نائل شویم.

وی همچنین گفت: سرزمین ما با قدمتی کهن و غنی در افسانه‌ها و قصه‌های فراوان و همچنین، کانون پرورش فکری با داشتن سابقه‌ایی درخشان در پرداختن به مقوله‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، توانسته است محیطی بسیار مناسب، سالم و اصولی در پرورش قصه و قصه‌گویی باشد.

 

 

انتهای پیام/د

انجمن قصه‌گویی با هدف کشف و پرورش استعداد قصه‌گویی

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.