زباله سوغات گردشگران برای یاسوج

رعایت نکردن اصول گردشگری به چهره زیبای شهر یاسوج آسیب می زند و تنها ماحصل ورود تعداد زیاد مسافر تولید زباله است.

زباله سوغات گردشگران برای یاسوجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،شهردار یاسوج با اشاره به وجود ظرفیت‌های پایتخت طبیعت ایران برای جذب گردشگر، گفت: رعایت نکردن اصول گردشگری به چهره زیبای شهر یاسوج آسیب می‌زند و تنها ماحصل ورود حجم این تعداد مسافر تولید زباله است.

نستهن مقدم در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه دنا، افزود: در ایام تعطیلات عید سعید فطر شهر یاسوج چهار برابر تولید زباله داشت که این تنها سوغات گردشگران برای این شهر بود.

وی تاکید کرد: شهرداری و میراث فرهنگی از حضور گردشگران در یاسوج هیچگونه عایدی مالی و نقدی نداشتند.

مقدم بیان کرد: بی تعارف بگویم قرار نیست پارک ما به زیرانداز و حصیر گردشگر تبدیل شود که اگر گردشگر را از چمن‌ها و پارک‌ها به بیرون هدایت کردیم فورا سوژه برای نقد از سوی صدا و سیما باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در کلان شهر تهران به محض اینکه کسی پا را از جدول به سمت چمن بگذارد با سوت اخطار از حضور بر روی چمن منع می‌شود.

مقدم در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا برای نگهداری از چمن‌ها نگهبان اختیار نمی‌کنید، گفت: من نمی‌توانم به اندازه ۶۰۰ هزار نفر مامور بگذارم و این وظیفه رسانه ملی و سایر رسانه‌ها است که در این خصوص فرهنگ سازی کنند، هدف گردشگر از آمدن به این منطقه و سوغاتیش پس از ترک این استان چیست؟ آیا فقط می‌خواهند زباله تولید کنند؟

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برای جذب گردشگر احداث هتل است، گفت: در دو سمت حاشیه پل بشار تا پل مختار ظرفیت ایجاد ۱۰ هتل وجود دارد و قطعا هم این هتل‌ها باید از مسافر پر شود، اما زمانی که گردشگر از مناظر طبیعی یاسوج، سایه و آب سرد آبشار استفاده کرد و لذت برد دیگر ترجیح می‌دهد به هتل نرود.

وی با بیان اینکه پارکینگ آبشار یاسوج ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ خودرو را دارد، اضافه کرد: در روز‌های تعطیل در آبشار اجازه ورود ۳ هزار خودرو داده شد.

مقدم افزود: با وجود اینکه پلیس راهور تمام مسیر‌های ابوذر، ارم و جاده اصلی مسیر امامزاده عبدالله (ع) را مسدود کرده بود باز هم گردشگران به دنبال راه‌هایی بودند که از کجا خودشان را به ازدحام آبشار برسانند.

وی با اشاره به مصاحبه صدا و سیما با گردشگران و گلایه آن‌ها از نبود پل، گفت: ما به تعداد لازم پل داریم و پیش از این دغدغه نبود سرویس بهداشتی را داشتیم، اما اکنون ۳۷۲ سرویس بهداشتی لوکس در این شهر وجود دارد.

شهردار یاسوج با انتقاد از انعکاس وارونه صدا و سیما از وضعیت مدیریت تفرجگاه‌های این شهر، گفت: سرویس بهداشتی که دو روز قبل از عید فطر وارد مدار کردیم تجهیزات آن ازجمله شیرآلات وکابل برق یک شب بعد به سرقت رفت و سریعا هم جایگزین شد.

انتهای پیام/پ

زباله در طبیعت استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.