سران چین و آمریکا در دیدار خود در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن آمادگی خود را برای دستیابی به توافق تجاری اعلام کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و  شی جین پینگ، همتای چینی اش در نشستی در حاشیه نشست گروه بیست در اوساکای ژاپن آمادگی خود را برای دستیابی به توافق تجاری بر اساس احترام به تجارت اعلام کردند.

ترامپ در این نشست اعلام کرد واشنگتن می‌خواهد روابط تجاری نزدیکتری با پکن برگزار کند. او همچنین با اشاره به اینکه واشنگتن آماده برقراری توافق تجاری عادلانه تری با پکن است، گفت: «دستیابی به چنین توافقی، تاریخی خواهد بود».

او در آغاز این جلسه گفت: اتفاقی افتاده است و در برخی موارد لغزش‌های اندکی رخ داده است. در حال حاضر، ما به دستیابی به یک توافق نزدیکتر می‌شویم. در صورتی این توافق تاریخی خواهد بود که به معامله‌ای عادلانه دست یابیم. این توافق برای ما و شما کاملا صریح خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: ما ارتباط بسیارخوبی داشتیم، اما می‌خواهیم کاری انجام دهیم که بر مبنای احترام به تجارت باشد. به عقیده من، این رویدادی است که اجرای آن بسیار آسان است.

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه نشست او با رئیس جمهور چین بسیار سازنده خواهد بود، افزود: واشنگتن و پکن می‌توانند کاری را انجام دهند که «برای هر دو کشور برجسته و عالی خواهد بود».

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در این نشست گفت اعلام کرد هم آمریکا و هم چین از همکاری بهره می‌برند، در حالی که مقابله با این موضوع به آن‌ها آسیب می‌رساند.

او گفت: یک واقعیت اساسی بدون تغییر باقی می‌ماند. چین و آمریکا هر دو از این همکاری بهره می‌برند و از مقابله با آن آسیب می‌بینند. همکاری و مذاکره بهتر از مقابله و رویارویی است.

رئیس جمهور چین اظهار داشت پکن آماده است تا با ترامپ در خصوص مسائل اساسی شامل روابط چین و آمریکا وجهت دهی به پیشبرد روابطی که بر اساس هماهنگی، همکاری و ثبات باشد، روابط دیداری داشته باشد.

شایان ذکر است، اختلافات تجاری چین و آمریکا در سال ۲۰۱۸ پس از آن آغاز شد که ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی تصمیم گرفت تعرفه‌های واردات فولاد و آلومنیوم را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. این اقدام به تشدید اختلافات واشنگتن و پکن منجر شد و زمینه اعمال تعرفه‌های سنگین آمریکا بر کالا‌های وارداتی چین و آغاز جنگ تجاری را رقم زد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار