عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور گفت: سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که ۲۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

۲۵ درصد اشتغال کشور را اصناف به خود اختصاص داده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد، محمود بنانژاد دیشب در مراسم روز اصناف در بجنورد درباره افزایش قیمت‌ها و گرانی ارز گفت: باید باور کنیم که اتفاق ویژه‌ای رخ داده و چند برابر شدن نرخ ارز، در قیمت‌ها تأثیر گذاشت، کالا‌های وارداتی به صورت مستقیم تأثیر گرفت و افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه تولید کالا را در داخل بالا برد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان برخی، اصناف را مسئول افزایش قیمت‌ها عنوان کردند که این تهاجم به بازار غیرمنصفانه است.

بنانژاد افزود: ۶۶۰ هزار واحد صنفی در حوزه پوشاک، کیف، کفش و سوغات در کشور در حال فعالیت هستند که در مقایسه با ۸۱ هزار واحد تولیدی صنعتی و ۷ هزار واحد تولیدی دیگر از هیچ‌گونه حمایت تسهیلاتی دولتی برخوردار نیستند.

وی ۱۸ درصد از واحد‌های صنفی کشور را در حوزه خدمات فنی و پشتیبانی خدمات پس از فروش کالا‌ها عنوان کرد و افزود: ۱۶ درصد واحد‌های صنفی خدمات ارائه می‌دهند که ازجمله هتل‌ها، تالارها، رستوران‌ها و حمل‌ونقل‌های برون و درون‌شهری را با ۴۵۰ هزار واحد صنفی در کشور در توسعه گردشگری شامل می‌شود.

خزانه‌دار اتاق اصناف کشور از صدور برگه تخلف برای ۷ الی ۱۰ درصد کسبه و بازاریان کشور خبر داد و گفت: بالای ۹۰ درصد این افراد خدمتی صادقانه دارند و در جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان گام برمی‌دارند.

وی همچنین سهم اصناف کشور از تولید ناخالص داخلی کشور را ۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: یک‌ششم سرمایه کشور و یک‌چهارم اشتغال ایجادشده در جامعه به حوزه اصناف تعلق دارد و این جایگاه نیازمند نگاه ویژه است.

انتهای پیام / ف

سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد

برچسب ها: اصناف ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.