رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۹۰ درصد طرح‌های مدرسه سازی در کشور فعال است و تلاش می‌کنیم مشکلات طرح‌های دیگر هم حل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرالله رخشانی مهر در حاشیه آغاز نوسازی مدرسه تخریبی جواد الائمه شهر بردستان شهرستان دیر افزود: طرح‌های مدرسه سازی که فعال نیستند یا مشکلات حقوقی دارند یا اجرایی که تلاش می‌کنیم این مشکلات برطرف و زمینه فعال شدن آن‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: تنها طرح‌های عمرانی که مستمر و بدون وقفه و تعطیلی در حال اجراست طرح‌های مربوط به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به کاهش مدارس تخریبی ادامه داد: آمار مدارس تخریبی و بدون استاندارد‌های مقاوم سازی در کشور از ۷۰ درصد سال ۸۵  به ۳۰ درصد رسیده است.

رخشانی مهر بیان کرد: با مصوب شدن مقاوم سازی ابنیه در سال ۱۳۸۵ و با ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط، موضوع مقاوم سازی مدارس و بناهای آموزشی آغاز شد که در ۱۰ سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی افزود: عمده اعتبارات ساخت مدرسه‌های تخریبی و جدید از محل صندوق ذخیره ارزی در کنار سایر اعتبارات ردیف‌های بودجه‌ای و با کمک خیرین مدرسه ساز تامین می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مدرسه سازی از سرفصل‌های مختلف بودجه اختصاص یافته و کمک خیرین هم جداست.

انتهای پیام/ک

۳۰ درصد مدارس تخریبی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.