رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع است که ۳۰ درصد آن تخریبی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهراله رخشانی ظهر چهارشنبه در حاشیه بررسی روند اجرای طرح‌های آموزشی در گناوه افزود: به دنبال این هستیم که این میزان فضای تخریبی را در دو سال کاهش دهیم.

وی همچنین بیان کرد: تلاش شده که تا مهر امسال همه مدارس خشتی و گلی در کشور برچیده شود هر چند به علت میزان بالای مدارس خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان این امر در این استان تا مهر اتفاق نخواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ممنوعیت استفاده از بخاری نفتی در مدارس هم خبر داد و بیان کرد: اگر در روستا‌هایی زیرساخت‌های لازم از جمله گاز وجود نداشته باشد سعی می‌کنیم که از بخاری‌های نفتی استاندارد استفاده شود.

رخشانی مهر عمده‌ترین هدف گذاری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: در بازدید از طرح‌های آموزشی گناوه مشخص شد که بخش عمده‌ای از این طرح‌ها با تامین اعتبار لازم تا مهرآماده بهره برداری است و بخشی نیز تا دهه فجر امسال به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: البته برخی از این طرح‌ها مشکلات حقوقی دارند که به دنبال برطرف کردن موانع موجود هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه به طور میانگین ازای هر دانش آموز ۵.۲ مترمربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد، یادآور شد: میانگین سرانه فضای آموزشی در یازده استان از جمله استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان پایین‌تر از میانگین کشوری است که برای افزایش فضای آموزشی این استان‌ها تا رسیدن به نقطه میانگین برنامه ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

مدارس خشتی و گلی جمع آوری می‌شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.