رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در کشور به ازای هر دانش آموز ۵/۲ متر مربع فضای آموزشی وجود دارد.

به ازای هر دانش آموز ۵/۲ متر مربع فضای آموزشی وجود داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرالله رخشانی در بازدید از پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان گناوه افزود:وزارت آموزش و پرورش در حوزه عمرانی سفر‌های دوره‌ای را در دستور کار دارد و امسال برنامه ریزی‌های انجام شده بدین صورت از که در مناطق حضور یافته و وضعیت پروژه‌ها را از نزدیک مورد بازبینی قرار دهیم

وی بیان کرد: اولین سفر استانی امسال سازمان نوسازی مدارس کشور به استان بوشهر اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد:از عمده‌ترین دستورکار‌های ما برای پارسال و امسال اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

رخشانی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تخصیص اعتبار ۱۱۰ درصدی پارسال دولت در نظر گرفت پروژه‌های ناتمام را به پایان برساند.

وی عنوان کرد: از یک پروژه استخر دانش آموزی نیمه تمام در گناوه بازدید شد, یکی از اولویت‌های اصلی ما برای امسال تکمیل این پروژه خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: این پروژه در دوفاز انجام خواهد گرفت فاز اول سفت کاری و کار‌های ساختمانی و فاز دوم عملیات تاسیساتی.

رخشانی بیان کرد: به ازای هر دانش آموز در کشور ۵/۲ متر مربع فضای آموزشی وجود دارد که این رقم پبش از انقلاب ۱/۵ متر مربع بود.

وی گفت: سرانه فضای آموزشی ۱۱ استان زیر خط میانگین فضای آموزی است از جمله سیستان و بلوچستان، البرز ,تهران و ۸ استان دیگر  که برنامه ریزی وسیعی برای ارتقاء سطح فضای آموزشی تا پایان دولت دوازدهم انجام شده است تا سرانه فضای آموزشی آن ها از خط میانگین بالاتر رود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: ۳۰ درصد از همین ۵/۲ درصد از فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز فرسوده است و نیاز‌مند تخریب و بازسازی هستند.

رخشانی گفت: با برنامه ریزی‌های که از نیمه اول پارسال صورت گرفت امیدواریم تا مهرماه سال آینده تمامی مدارس خشتی و گلی به جز استان سیستان و بلوچستان نداشته باشیم.

وی یادآور شد: در استان سیستان و بلوچستان نیز تلاش می‌شود تا تا مهر سال ۹۹ مدارس خشتی و گلی تخریب و مدارس جدید جایگزین شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در مناطقی که زیرساخت‌های لازم برای استاندارد سازی فراهم است بخاری‌های نفتی جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام/م

بخاری‌های نفتی در مدارس جمع آوری می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.