فاطمه سعیدی گفت: بزرگترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان در شهرستان سرخه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فاطمه سعیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: بزرگترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان در شهرستان سرخه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی افزود: برای ادامه کار و تکمیل ساخت بزرگترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده و برای دریافت این تسهیلات، بهره بردار به بانک معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه اجرای بزرگترین طرح پرورش شترمرغ در استان سمنان نقشی موثر در رونق تولید و اشتغالزایی دارد، بیان کرد: جهاد کشاورزی از طرح‌های اشتغالزا و کمک کننده به تولید حمایت می‌کند.

وی ابراز داشت:  این طرح در وسعت ۳۲ هکتار و با اشتغالزایی برای ۱۵ نفر برنامه ریزی شده است.

سعیدی تصریح کرد: برای ساخت بزرگترین واحد پرورش شترمرغ استان سمنان که تا کنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از واحد پرورش شترمرغ در شهرستان سرخه، محصولاتی مانند گوشت، روغن، چرم و پر شترمرغ تولید می‌شود.

سعیدی یادآور شد: ظرفیت کل تولید این واحد پرورش شترمرغ در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ قطعه است که از این تعداد هشت هزار قطعه پرواری و ۶۰۰ قطعه نیز مولد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، میزان تولید گوشت شترمرغ این واحد تولیدی را ۲۸۰ تن در دوره ۹ تا ۱۰ ماهه عنوان کرد و گفت: تولید جوجه شترمرغ نیز هشت هزار قطعه در سال است.

انتهای پیام / م

تولید جوجه شترمرغ  هشت هزار قطعه در سال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.