سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت ۲۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۰۸ تردد در محور‌های مواصلاتی استان در خرداد ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی برجعلیزاده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت ۲۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۰۸ تردد در محور‌های مواصلاتی در خرداد ماه سال خبر داد و گفت: از این میزان ۲۰ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۱۷ تردد معادل ۷۹.۸ درصد مربوط به آزادراه‌ها بوده است.

برجعلیزاده افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۲۲۹ هزار تردد معادل ۱۲.۷ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی اضافه کرد: محور بوئین‌زهرا – ساوه و بالعکس با ۱۴۷ هزار و ۸۳ وسیله (معادل ۴۴.۵ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۵۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

برجعلیزاده، بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در خرداد ماه را مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۴۲۶ وسیله نقلیه در ساعت بیان کرد.
وی متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها را ۸۵ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۲ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان- قزوین بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در ماه گذشته ۲۵.۸ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند.

برجعلیزاده، بیشترین تخلف را رعایت نکردن فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج بیان کرد.

انتهای پیام/ک

بیشترین تردد مربوط به آزادراه‌ها بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.