معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: عملیات عمرانی خیابان پیغمبریه با توجه به پیش بینی عبور حجم قابل توجه خودرو‌ها از ابتدای مهرماه به دلیل شروع کار مدارس تا حداکثر ۱۵ شهریور ادامه دارد.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در نشست کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان قزوین گفت: نقشه‌های طراحی مورد تایید نظام مهندسی و میراث فرهنگی مربوط به طرح مرمت و عملیات عمرانی خیابان پیغمبریه با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ظرف مدت یک هفته باید به معاونت عمرانی شهرداری قزوین ابلاغ شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تامین ظرفیت معبر خیابان پیغمبریه به دلیل باریک شدگی کنونی در پی عملیات عمرانی و در راستای رفع مشکلات متعدد پس زدگی ترافیک قرار شد تا عملیات عمرانی توسط معاونت عمرانی شهرداری قزوین تسریع شود.

عملیات مرمت بقعه واقع در مسیر پیغمبریه اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و پس از طی مرحله پاکسازی و خواناسازی، مرمت و استحکام بخشی از طاق‌های این محل درحال انجام است.

این معبر تاریخی بخشی از آرامستان بزرگان و علمای شهر قزوین بوده و بنای زیر خیابان پیغمبریه که در جوار مقبره چهار انبیا قزوین واقع است که به دنبال ریزش بخشی از طاق‌های آن در اسفندماه سال گذشته، سازمان میراث فرهنگی قزوین درصدد مرمت آن در مدت زمان تعطیلات نوروزی برآمد.

مرمت طاق، کف سازی، اجرای کانال رطوبتی، ساماندهی قبور، جاگذاری مجدد سنگ‌های قبر و اجرای تاسیسات الکتریکی از جمله اقدامات مرمتی این طرح به شمار می‌رود که تحت نظارت کارشناسان فنی این اداره کل انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.